2a delen i Sälens topp 3 fobier

..Tumör i hjärnan. Det kanske inte är någon klassisk fobi direkt men jag tänker då och då att nog fan finns det nåt däruppe som gör det omöjligt för mig att komma ihåg mer än brottsstycken från 0-15 års åldern. typ. Satt och snackade med farsan häromdan och följande huvudskador har jag råkat ut för medan jag var ung(2-5 år):

1. Hoppar i soffan, hoppar snett in i bordet. In till akuten, sy ett stygn.
2. Åker trampebil. Bror välter trampebil baklänges. Massa blod från bakhuvet ut på gatan.
3. Som nyfödd sitter inte skallbenet ihop utan det växer ihop senare. Sälens huvud börjar en dag bukta ut, ryggmärgsprovet är inte grumligt=ingen infektion. Men vad det var för nåt, vet ingen än idag.
Räknas plaströr som huvudskada? jag tror det. alltså
4. Fick plaströr.

Okej kanske inte så himla lång lista såhär i efterhand, men kombinerat med allmänt märklig i huvet + det där med minnesförlusterna så känns det ibland som att om jag bara scannade skallen i en datascanner skulle man se en bautatumör som bara växte sig större och större och snor alla mina minnen. I fobin kan man också räkna in rädsla för at få alzheimers innan jag är 30.



Olika riggar enligt begäran från Jonas:
motrigg=man är ofördelad av pokersiten
medrigg=man är fördelad av pokersiten
insättningsrigg=man får motrigg efter insättning
uttagsrigg=man får medrigg efter uttag
nybörjarrigg=man får medrigg

//Sälen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0