Igår var det 1a advent

En liten miniserie såhär inför julafton sker på Sälens alldeles egna bevåg. För att lyckas skaka av sig den breda massans favoritbloggämne väljer alltså Sälen att skriva om adventen först efter midnatt. Jonas ville såklart sälla sig till dem främre leden och skriva en djupgående krönika om barndomen och adventens betydelse i just hans liv. Men eftersom jag är främst verksam för er läsare och aldrig skriver något blasé om mig själv eller tar upp min egocentriska syn på världen slänger jag iväg ett inlägg skrivet rent allmänt på småtimmarna.
Obs: Jag läser inte igenom nu så bloggordbajsning är och kan vara förestående.

Så:
Adventljusstakarna är säkert tända på många håll och mys med familjen och liknande har säkert varit ett stående inslag throughout vårt avlånga land.
Så har inte skett hemma hos Sälen, ensam och övergiven ända sen klockan 23 och numera även övergiven på ms röj. Det är inte sjyst.. Det är faktiskt inte okej. Sluta med det.

Snabbt kommenterat om Jonas version i förra inlägget: Hittar inte ett sant ord.


Sälen lagar nyttig mat i sin ensamhet. Mmm, kebabköttbullar

RIngade in mitt blåmärke ifall ni inte är skarpögda nog att se vad som orsakar min smärta

För länge sedan när jag var en liten Säl och hade heltäckande overåål tomtades det runt mkt på söndagen den 1a advent. Kan jag tro iallafall.Jag minns inte. Säkert var iallafall att snön låg tät och grottor och gubbar byggdes och pulkan (eventuellt snowracern) styrdes ner för backarna i en slags oskuldsfull värld där inget var betungande och framtiden var ljus för barnarpsskolans stjärnelev.
Den tiden saknar man lite, en sorgens, samtidigt som glädjens tid kan man sammafatta december som. Den flydda tiden kommer aldrig igen och vinterlov är det inte tal om längre.
Känslan av att titta på klockan i klassrummet och räkna dagarna fram till lovets ankomst är svunnen och minnena börjar redan blekna. Vad har vi kvar då? En gaggig Säl som på ålderdomshemmer spelar bridge med Harriet och liknande. Fast pensionärerna i framtiden istället kommer ha namn såsom Frodo och Coca-cola.
Det var bättre förr

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0