Fredag, fredag måste man gå ner på fredag


Idag är det en stor pluggdag! Inte än, men snart?

Ikväll är det dock poetafton som gäller, ska bli spännande.

Igår var det chips och kakdag, också det spännande:



Det "lokala" icat visar upp sig från sin bästa sida


Det slutade alltså med årets andra lussekatt samt en toscabulle, en överraskning att få följa med i påsen hem och såklart jag ångrade mig lite sen. Toscabullen får bara 2 av 5, katten däremt var mjuk och go, 4 av 5 erhöll den. (5 av 5 på katten är reserverat för hembakat).
Jag försökte få med mig hem lite pepparkaksdeg under förevändning att "vi kan väla göra pepparkakor?" men jag tror att samtliga närvarande förstod att degen skulle ätas rå som sig bör (det blev inget(jag var ledsen(mina blodkärl pustade ut(innan jag tryckte i mig chips, läsk, glögg och ovan nämnda fikabröd(då blev kärlen ledsna och jag glad(winning))))))

Men alltså, poetafton ikväll. Jag håller en tumme för rim, jag gillar rim, men troligen kommer rimmen inte vara alltför närvarande. ---> svårförstådd poesi.

Exempel på bra poesi:
Rim är kul
iallafall till jul
då tomten kommer från sitt skjul 
och är nästan alltid full och ful
det slutar alltid med att ingen får rätt present
såhär 50 dar före aftonen må det vara hänt
att jag önskar någon tomtens skägg har antänt
en nisse kanske gjort punka på tomtens slädhjul
kanske till och med slagit tomten blå och gul
i sängen tomten får vila efter ingen nisse bekänt
och vi alla ifred från tomten kan fira fjärde advent

// Sälen som vet av erfarenhet att en släde utan hjul är obrukbar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0