Läser röven av mig

Nån som tror Kemi B är lätt utan lärare eller lektioner?

Jag tror det iallafall inte och läser således röven av mig, allt för att skrapa ihop till ett G i slutet av Maj. Det kan gå, men det kan lika väl gå totalt åt helskotta.
Till storyn hör till att Sälen läste Kemi A första året i gymnasiet, för cirkus 8 år sen. Det blir inte heller bättre när många meningar börjar med "som du minns från kurs A" följt av tex. "...bildas en fällning av bariumnitratsulfat när man droppar sulfatjoner i en bariumnitratlösning alltså kan man anta att bla bla bla *helt omöjliga saker att anta*"....
....
Man ba "Neeej det minns jag så fan heller!!!"

Hittade iallafall en sammanfattning på kurs A i slutet på kurs B-boken:

Det visade sig vara en dålig sammanfattning eftersom jag behöver en betydligt längre sammanfattning än 15 rader av ord jag inte förstår. Kapitlet titulerat "Fullständigt Kaos" sammanfattade sammanfattningen utmärkt.

Justdeja! Är det någon som har en sådan där häftig T9 miniräknare liggandes hemma? Man behöver tydligen en sådan och eftersom jag glömde i att städa ur mitt skåp (spelade 1 (49. Säl. anm.) sista Quake III-omgång. reds. anm.) sista dagen i gymnaiset har jag ingen sådan. Hjälp?

// En pluggig Säl

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0