Samtal

Jag ligger i soffan och tuggar på en isbit.

Jonald: Det är inte bra att tugga på is!
Jonas: Va? Varför inte?
Jonald: Det är hårt och kallt samtidigt.. Ehh, tänderna kan spricka!
Jonas: Eh?
Jonald: Eller jag vet inte, jag hittade på...
Jonas: ...
Jonald: Men det är inte bra!

Note: Inte hittat några källor som bekräftar det dåliga med att tugga på is. Dock säger min gode vän Millan att barn inte ska tugga på is. Oklart varför inte. 


Vet ni något i ärendet? Ring 08-702 00 90. Eller gör inte det. Men skriv gärna en kommentar om ni tror er veta!


/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Är inte istuggandet något som förekommer i serier där människor av någon anledning i en sjukhussäng blir iproppade med is för att dom inte kan dricka vätska? Jag förstår dock inte logiken i det hela att all. Eller så är det bara ljug, har hört att allt man ser på tv tydligen inte stämmer.

2010-05-27 @ 00:10:33
Postat av: Sälen

Får inte folk på tv is att "dricka" för att dem senare ska befinna sig i en pressad situation?

2010-05-27 @ 12:44:34
Postat av: runn

det är väl typ som att tugga på håret - då kan tungan ramla av. Har fått hintar på senare år att det eventuellt inte är sant.

2010-05-28 @ 01:14:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0