Jonas och Sälen samt Jonas vs Sälen

Idag var Sälen på besök i Jonas fotbollslag tillsammans med 2 andra extremt talangfulla bolltalanger. Det vankades internmatch mellan Hovslätt röd och Hovslätt blå och till Sälens och förmodligen Jonas stora besvikelse placerades vi i samma lag. Nämligen di blåe

Eftersom matchen spelades extremt tidigt får Sälen sin vilja igenom efter att 30 minuter in på matchen gjort en Brink (gått in i väggen för våra läsare med äggstockar) och byts ut strax efter halvtid med ledning för di blåe laget, 1-0. Jonas har stått i vägen för något friläge medan Sälen har haft en nick i ribban.

Nu ter det sig så att båda lagen bara har en avbytare var samtidigt som Sälen  inte vill spela mer (pga morningsickness) så när en spelare från di blåe vill byta slipper Sälen hoppa in och avbytaren från de röde får istället ta på sig den blå dräkten. Ett klubbyte under match alltså!
Samtidigt blir nu Sälen den enda avbytaren på bänken och som genom en ödets nyck byter en anfallare från de röde  ut sig själv med 20 minuter kvar. Sälen får också han byta klubb under match, och som han gör det!

Med sin första bollberöring för de röde springer sig Sälen elegant som en gasell till sig ett friläge och möter en utrusande buffel i form av Jonas som försöker täcka alla luckor för bollen att gå in i mål. Något han är väldigt bra på då han är.. ja bufflig, men vad gör då en elegant GasellSäl?
Svar: Han tunnlar Jonas och till våran utlandskorre Villes stora jubel rullar bollen i nätmaskorna. Sälens lycka är ett faktum!

Hovslätt röd - Hovslätt blå 1-1
Sälen - Jonas 1-0

Jag tror det räcker som sammanfattning.

// Sälen som ska leva på det här en extremt lång tid


Kommentarer
Postat av: Mimmi

Epic!

2010-03-20 @ 13:16:43
Postat av: Millan

Jag är så ledsen att jag missade detta. Kan ni iscensätta detta vid väl valt tillfälle, inklusive respektive ansiktsuttryck?

2010-03-20 @ 14:23:54
Postat av: Hjalmar

Kan tänka mig Sälens ansiktsuttryck kan liknas vid det ansiktsuttryck Anders Svensson hade efter att hans halvtaskiga frispark letat sig in i Argentinas nätmaskor.



Jonas ansiktsuttryck går att jämföra med Tommy Salos mot Vitryssland.



Typ så, kan jag tänka mig.

2010-03-20 @ 15:40:28
Postat av: Jonald

Jag ska bara gör ett inlägg nu för min sambos skull. Bibbe kan få vara glad en liiten liiten stund. Jonas spelar ändå två divisioner högre och är därmed bättre i längden.

2010-03-20 @ 22:30:09
Postat av: Sälen

=(

2010-03-21 @ 12:36:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0