Plastfäktning och Poker

Ikväll var jag och tittade lite på Barnarps A-lag i innebandy. Som sponsor måste man ibland offra sig även om just det här blev en ganska trevlig kväll. Barnarp mötte JIK. En ganska otrolig tanke för bara några år sedan. Barnarp då i division 5 och JIK i Superligan (som förövrigt kan vara världens fjantigaste namn på en högstaliga).

Barnarp stod upp bra och jag blev faktiskt imponerad över hur bra fokus laget hade i nästan hela matchen. Barnarp - JIK, 6-8

Roligast 1: När "stjärnan" i JIK, Johan Andersson, i powerplay får snacka ner en till kille för att ta hand om Nygge som lyft upp vid ett frislag. Lite respekt ändå. 

Roligast 2: Att Martin aka Raskolnikov stod upp och jävlades hela matchen mot tidigare nämnda Andersson.

Tråkigast 1: 2 insläppta mål på 40 sekunder i slutet av andra perioden

Tråkigast 2: Hjalle (killen med bloggarna) fick göra mål och assist. Ruskigt tråkigt.



Just nu "jobbar" jag lite...

Det går helt okej. Nästan bra skulle man kunna säga. Anledningen till att jag skriver är att jag lyckats komma på finalbordet i en turnering som jag och Sälen brukar spela. Sälen förväntas anlända till Jönköping om en stund och det vore ytterst småroligt om man tog och vann skiten. Inte så mycket för pengarna som för att höra Sälens gnäll om min "livsklonk".

Edit: Blev ingen vinst. Dock pengar.

/ Jonas


Kommentarer
Postat av: Hjalmar

Tack för otroligt stöd dansk..

2009-09-08 @ 10:13:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0