Stolt Säl

I mitt i läsningen av min numera ack så utlästa bok fick jag ett samtal runt 7-8-tiden:

Camme: Hej
Sälen: Hej
Camme: Jag badade Lovisa precis
Sälen: Jaha
Camme: Hon sa "mamma" och jag frågade vem mer som fanns i familjen
Camme: Då sa hon "pappa", och sen sa hon "mimmi" vilket betyder mig, asså Lovisa.
Sälen: Hehe mimmi? Aja så..
Camme: "Jaha vem mer har vi då?" och då tänkte jag att hon skulle säga Stina
Camme: Då sa hon "Bibbe" haha. Vänta här, hon vill prata med dig
Sälen: Haha, okej. Hej Lovisa, vad gör du? Kan du säga mitt namn?
Lovisa: Mm
Sälen: Kan du det?
Lovisa: Bibbe

Kul att hon valde just Bibbe. Farbror Säl, Sälen, Sillen och Bibbe är alla namn som figurerar i det Cammomilliljanska hushållet.

Undrar om hon sa Stina också så småningom, kanske var det bara syskonrivalitet hela det här samtalet. En liten manipulation av den unga Lovisa?

// Sälen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0