Livin the (American) Dream.. ?

Long time no see..
Men nu när slutet på detta äventyr närmar sig är det naturligtvis på sin plats med en summering!
Tänkte göra detta i form av en liten checklista med saker som man kanske kunde förvänta sig, eller hoppades på att få se/göra/uppleva under en termin med studier här i US and A. Vilka av alla fördommar som gömmer sig bland Svenska folket gällande den amerikanska college-kulturen (och amerikanska kulturen i allmänhet) finns det belägg för?

För att försöka skapa lite interaktion med trogna (och förhoppningsvis nyfikna) läsare, och för att kanske få reflektera över saker som jag inte visste att folk tänkte på när man tänker på college-liv i USA, så tänkte jag vänta med checklistan till imorgon. Med andra ord har ni möjlighet att via kommentatorsspåret häva ur er fördomar, funderingar och frågor om hur livet här har varit, och även saker som ni anser hör ihop med USA som jag borde gjort/upplevt/sett så skall jag svara efter bästa förmåga.

Asher Roth - I Love College on Fooooo


// Ville the Corre, Wichita, KS

Kommentarer
Postat av: Stefan

Min fördom är att Amerikaner i regel är väldigt dåligt allmänbildade; har dålig kännedom om omvärlden; tycker/tror USA är det bästa som finns och att dem tror att alla i hela världen tänker likadant. Hmm ja alltså tror jag att Amerikanare är totalt dumma i huvet.

2009-05-19 @ 00:55:49
Postat av: Jonas

Jag tror att alla muffins/cupcakes har överdrivet med strössel och roliga färger... Jag tror också att jag bör hålla mig ifrån US and A för att inte öka på mina icke existerande valkar

2009-05-19 @ 02:42:34
Postat av: Gurra

Jag tror att alla spelar beerpong som anses som nationalsport för studenter. Blir det tråkigt spelar man Kings. All öl dricks ur blå och röda plastmuggar. Amerikanska studenter är säkert lika ytliga som resten av landets befolkning och har förmodligen gett dig massvis med komplimanger som du egentligen inte förtjänar!

2009-05-19 @ 08:18:33
Postat av: tosse

Jag tror Inte på att alla collegebrudar är så kåta som i filmerna.

Jag tror inte att alla som går college är rika och framför allt tror jag att US and A är stort, allt är stort.

Kläderna, maten, människorna, husen, insekterna, sporterna, osv osv.

2009-05-19 @ 17:10:36
Postat av: Jonas

Stämmer myten om att det utövas oralsex i gigantiska proportioner gentemot vanligt hederligt ligga?

2009-05-19 @ 18:05:05
Postat av: Sälen

Är det så att alla cheerleaders är ihop med alla fotballspelare, men i slutet av året gör den snygga tjejen slut med sin kille och blir ihop med skolans största nörd istället? Och kommer den snygga tjejen följa med dig hem till Sverige sen?

2009-05-19 @ 20:50:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0