Semifull

Så kommer man hem från förfest.... För seg för att gå ut, för pigg för att sova.

För nykter för att inte försöka sig på lite poker, För full för att fatta att det vore bäst att låta bli.

Förfesten innehöll innehöll utländska influenser. En tjej var från Wichita, Kansas precis där vår korrespondent Ville befinner sig i nuläget. Vi diskuterade mest dryckesspel. Versioner av Kings, Fuck the dealer och pyramiden diskuterades flitigt.

En annan tjej från England... Höll på Liverpool. Kändes sådär. Men vi hade United-hatet gemensamt så det löste sig.

Dessutom en klasskompis jobbarkompis som jag fått veta hatar mig något otroligt. Tydligen har jag varit full och sagt några olämpliga saker till henne första gången vi träffades.

Nu stärks min hypotes ytterligare: Jonas ska inte prata med folk när han är onykter. På grund av dåligt omdöme säger han då saker som troligtvis inte kommer uppskattas av någon som inte känner till hans humor.

Det var allt jag hade. Musik, vatten och poker står på schemat för att nyktra till lite.

/ Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0