Fotboll och Norrmän

Champions League. 20.45. Ett magiskt klockslag. Så även denna kväll. För det första vill jag tacka Viasat Sport som valde att visa alla matcher gratis på internet pga strul med betalningen, tack tack!

Juventus - Chelsea var det som valdes för att kanske få se Sälens lag åka ur turneringen. Dock med norsk kommentator. Norrmän är inte roligare än andra, kanske rentav tråkigare. Men språket. Fy fan för det norska språket. Målmän hit och ballar dit. Buffaaan var målman i Juventus. Nedved tog ballen.

Det här klippet är oslagbart. Norge gör 1-0 i gruppspelet i VM 94 och kommentatorn blir euforisk:
 


Ikväll erbjöds det chips till matchen. "Vill du ha chips?" frågades det och jag replikerade:

"Jag äter inte sånt. Jag har med mig eget snacks!"

Jonas snacks:


Den här dagen slogs det förövrigt besöksrekord i bloggen och vi börjar närma oss ett stabilt dagsmedel på nästan tresiffrigt i unika läsare. Ville the corre får väl ta åt sig lite av äran för just dagens rekord för att han horat runt på Facebook.

Men så många läsare och så få kommentarer? Är ni analfabeter eller skriver vi inget värt att kommentera?

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Camme

Jag såg den omtalade barnarpshunden Joppe på promenad idag. Titta där är Joppe ropade rasmus. Han va söt tyckte jag.

2009-03-11 @ 08:17:36
URL: http://cammomill.blogg.se/
Postat av: Jonas

Söt men riktigt efterbliven

2009-03-11 @ 13:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0