Om hår...

När jag såg Sälens inlägg om klippning så kom jag att tänka på två saker. Det första: Jag behöver klippa mig (kanske inte så jätteintressant). Det andra handlade om min hur jag trodde att hår växer fram till för bara några år sedan.

Det var en gång en ungeför 20 år gammal Jonas som hade ett samtal med en flicka:

Flickan: Ahh, Jag måste göra något åt min utväxt!
Jonas: Jaha... (Vafan är detta utväxt hon pratar om och vad ska hon göra åt det?)
Flickan: Kolla då! (Visar utväxten) Det ser förjävligt ut!
Jonas: (Mumlar) Men varför blir det så?
Flickan: Ja eftersom det inte är min riktiga hårfärg så kanske du förstår?
Jonas: Nej... ehh, varför blir det mörkt längst in?
Flickan: (Ger upp och tittar på Jonas som om han vore den idiot han så ofta tros vara)
Jonas: Hmm...
Flickan: Hur tror du att hår växer egentligen?

Så har ni fått höra berättelsen om när Jonas lärde sig att hår tydligen växer från roten och utåt. Där ser man tänkte han och från den dagen visste han en sak till om livet. Han gick ut i världen och spred budskapet om hur hår växer och att utväxt är något som borde förintas.

Snipp snapp snut, så var sagan slut.

/ Jonas

Snipp Snapp S


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0