Löften och Handledare

Vi fick följande kommentar under dagen:

Postat av: boojl

Ursäkta mig! vill inte vara den som är den men gav inte jonas sina läsare ett löfte om att lägga ner bloggen om det blev snö inom en vecka? Snön ligger nu vit och fluffig på backen! Väntar spännt varje reload jag gör... När jag ändå har Jonas på tråden så kan jag passa på att tacka för din blogg. Är inte så mkt ryggdunkningar annars i kommentarerna huh? näe men du är kul!

Roligt med lite kommentarer. Tack för det. Jag är kul.

Mindre rolig när man blir påkommen med handen i kakburken. Trots löften så kommer jag inte lägga ner bloggen. Ni som var lyckliga över snön får helt enkelt sluta att gå in här.


Dagen:

Idag inleddes mitt c-uppsatsskrivande officiellt med ett första möte med handledaren tillika examinatorn. Han var en rolig prick. Vi satt och pratade om omfattningen och pricken sträckte sig mot sin bokhylla (som av någon anledning var fylld med diverse vinflaskor), tog en bunt papper och smackade ner på skrivbordet framför oss:

"Det här är min c-uppsats i bla bla bla" sa han...

Han sträckte sig återigen efter papper och en ny bunt smällde ner i skrivbordet:

"Det här är min magisteruppsats i bla bla bla" sa han...

Och så höll det på tills den mest oväntade kom:

"Det här är min c-uppsats i Arkeologi" sa han...

Jag ska bli bedömd av en rolig prick. Dock har denna roliga prick troligtvis fler examen än jag kan räkna till. Inklusive kandidatexamen i Arkeologi. Det här kan bli intressant.

/ Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0