Sminkning

Igår kväll följde jag, till en början högst motvilligt, med Jonna på hennes sminkkurs för att sminkas sönder och samman då det tydligen var manlig sminkning på kursschemat.

Eftersom jag inte fattar jättemycket om det här med smink satt jag något chockad och hörde det pratas om tv-sminkning hit och foundation dit. Manliga linjer här och framhäva ögon där.

Som tur var behövde jag bara sitta still. Det jobbigaste jag behövde göra var att blunda. Det tog dock ett tag att förstå att "blunda nu" inte betydde "knipa igen ögonen allt man kan" utan istället bara "stänga ögonlocken".

Men tillslut var det klart. Jag såg riktigt trevlig ut tyckte jag själv och Jonna fick ett "det ser bra ut" av sin lärare. Så långt allting väl alltså. Då fick Jonna i uppgift att göra "mode-show"-sminkning. Det togs fram glitter och det målades stjärnor. Jag har tyvärr inga bilder men jag såg ut ungefär som en kiss-medlem going dansband.

Jonas slutsatser om manligt sminkning:

Skulle han göra det igen?: Troligtvis
Skulle han gå ut med det på?: Kanske
Skulle vi andra anse Jonas gay?: Förmodligen (Här har tydligen Sälen försökt smygkapa)
Skulle han orka stå och löjla sig i en helvetes massa tid varje dag för att bli söt?: Inte en chans
Om han hade en privat sminkös då?: Möjligtvis

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Stefan

En mycket bra och framförallt väldigt viktig kapning av Sälen!!

2009-06-25 @ 11:27:06
Postat av: Jonna

De här är ett inlägg jag gillar. Och det om kon såklart, jag ska googla detta.

2009-06-26 @ 20:14:55
URL: http://jonelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0