En typisk sådan där dag

Idag marathonnar jag Sagan om Ringen. Känns rätt på nåt sätt

The world is changed
I feel it in the water
I feel it in the earth
I smell it in the air
Much that once was, is lost
For none now lives who remember it


Dagens tävling blir följdaktligen, När är en trollkarl försenad?

En ny Powerking står på spel (Väntar du med att gissa lite Jonas?)

Givetvis tar vi bort fuskares svar och publicerar bara ofuskares kommentarer



Trofan att när jag tar semester så väljer Sälen att ta upp mitt favoritnördintresse i bloggen. Alltså måste jag göra ett litet avbrott i min semester för att kapa.

Hjalle undrade i en kommentar varför inte Tom Bombadill var med i filmerna:

Enligt filmmakarna (jag vill uppmärksamma er på att det är ett lite roligt ordval av den anledningen att Peter Jacksons fru var inblandad i "makingen" av filmen, så haha på det, eller kanske lol för att  läsare som är under 20 också ska förstå, det var roligt alltså. Ordvits = automatisk roligt.) så bidrog inte Tom Bombadill till att föra historien framåt. Således valde nötterna att ta bort kapitlet.

Du kommer upptäcka att kapitlet  i slutet som på svenska heter "Fylke rensas" (om jag inte
missminner mig) också är borttaget eller bortvalt ur filmerna. Så rådet är att läsa och förundras över gubben Tolkiens mästerverk.

/ Jonas

// Sälen


Kommentarer
Postat av: Jonas

Meeen, jag vill också gissa!

2009-06-02 @ 13:51:38
Postat av: Hjalmar

Uppenart fuskat svar togs bort



För övrigt hittade jag din bok här hemma Dansken, hade glömt bort den. Började läsa och nu har de just lämnat Bri. Tom Bombadill förresten, vilken kung! Varför är han inte med i filmerna?

2009-06-02 @ 14:35:00
Postat av: boojl

en trollkarl är aldrig sen han kommer precis när han menar att komma, rättar gandalf den lille katiga frodo.

2009-06-02 @ 14:45:55
Postat av: Hjalmar

Riktigt lågvattenmärke att ta bort mitt svar. Han säger ju EXAKT så i filmen när han kommer till undsättning tillsammans med ryttarna.

2009-06-02 @ 14:49:15
Postat av: Sälen

Fel av mig att inte göra klart att spola igenom filmen för att leta upp svaret klassas som fusk. Vi får avlysa tävligen pga frånvaro av regelsammansättning

2009-06-02 @ 14:52:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0