Du är ful och imon är jag nykter

Såg ni Boston Te Party-Party förra veckan?

Filip och Fredrik brukar prata mycket och gärna, och Fredrik sa något vist som jag totally höll med om. Han sa på ett ungefär:
"Anekdoter om saker som hände för jävligt jävligt länge sen och som dessutom är detaljerade tycker jag är oerhört intressant"

Jag är också en sucker för såna grejer, låt vara om det är för 2000 år sen eller på 90-talet:

"Så här samma dag som kanske säsongens sista hockeymatch ska spelas (eller kan Pingvinerna tvinga fram en sjunde avgörande match?) passar det bra att påminna om vad Peter Forsberg en gång sa till mig då jag frågade honom om Tomas Holmström.
 "Jag var elva-tolv år då jag spelade mot Holmström första gången. Vi hade farsan som tränare och han sa åt mig före matchen att ha koll på deras nummer åtta. Det var Holmström. Han gjorde mål direkt och farsan bara stirrade på mig...

Redan när han var pojklagsspelare höll han på med en del fula grejor. Det var brottning och allt möjligt. Han har alltid varit en hårding och han jobbar oerhört hårt. Det är verkligen kul att vi möter varandra i NHL numera. Det mest imponerande med Tomas är att han är helt orädd. Han tar ur mycket stryk som helst.""

Inatt är det Nhlpa hos Tosse, ska jobba lite innan det.

Väl mött i natten

ps. Vem tror ni fixade rubriken åt mig? Vinnaren vinner massa vinster!

// Sälen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0