Tevez klar

Med blandade känslor får man hälsa Tevez välkommen till den ljusblå sidan av Manchester.

Visst är det roligt att City har högar av pengar och kan köpa spelare i all oändlighet. Problemet ligger i att "vi"-känslan försvinner från klubben. Jag har under mina dryga 10 år som City-supporter alltid blivit hånad för att vi är sämst. Det kan jag ta. Vi har aldrig varit bäst, men hjärtat har funnits på rätt ställe. Ända ner i tvåan var gamla Maine Road packat med folk som ville se sitt lag. Det är den känslan man inte kan köpa för pengar. Det är lite svårare att höra att man är ett "köpelag" och en "medgångssupporter".

Ett lönetak liknande det i NHL är kanske räddningen för hela den Europeiska toppfotbollen.

Nu hoppas jag på att Terry tar sitt förnuft till fånga och kräver en flytt från Chelsea.

Då mina vänner har Sälen lovat att bli Manchester City-supporter!

/
Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0