Sälens värsta dag 2009.. eller?

Så var iallafall känslan jag vaknade och våndades med under hela morgonen (läs: 13.00-16.55). Det var alltså dags för Sälen att göra sin duty och stå nere på Jordbron och kränga lotter till pensionärer, eventet went down under namnet Bilbingo.

Det hade verkligen varit aaaastråkigt om jag inte hade känt någon där. Som tur var satt ett glatt äpple och gillade bilbingo lika mycket som mig:

Nåväl, för att föra inlägget lite framåt kan jag berätta att det var kärring på kärring på gubbe som kom fram till luckan och ville köpa. Det var alltifrån surpuppor till ensamma till bittra till spralliga pensionärer man möttes av och alla olika sorters korta interaktioner ägde rum. Ett axplock exempel i nämnda ordning:

"Hej, jag tar själv" varpå gubbjäveln sprider ut min fina hög till.. till, ja en utspridd hög.

"Hej, jag tar 3 stycken blandat, vad mysigt ni verkar ha det här inne"

"1"

"Heeej, jag tar 2 stycken, i ordning. Hihi"

I det stora hela har jag nog aldrig tvingats vara såhär trevlig på mycket, mycket länge. Såklart blev det slitsamt när bilraderna (och anstormande människor) växte sig allt längre och bredare.

Jag kanske borde förklara vad Bilbingo är. Istället nöjer jag mig med att påpeka att om ni inte kan klura ut vadfan bilbingo innebär är ni below min värdighet att skriva till.

Mor Dåren/Jonas kom och spelade eftersom "jag läste på facebook att du skulle va här och sälja". Hon vann ingenting


Vidare vill jag för en utvald skara bloggläsare visa en bild på the one and only:

Till sist vill jag understryka att Bilbingo inte är så jävla tråkigt som man tror, trots att man inte får spela själv! Men 5 timmars "jobb" är över och jag kan nu återgå till sofflocket.

Väl mött

// Sälen

Kommentarer
Postat av: Stefan

Att jobba på bilbingo kan faktiskt vara bland det absolut tråkigaste man kan göra.

2009-07-23 @ 12:43:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0