Sälens resa/Varför Sälen kan leva Slacker-liv

Midnattsmötet nedan. Varje hand jag spelade, enjoy:

QJo i mp, limpar och vinner 230 pott, efter J turn, vid sd
T3 från bb, T55 flopp, möter 65 och förlorar 642 pott vid sd
44i mp, limpar och viker mot all in
Kt sb, battle om blinds, höjer pre och vinner 100 pott
75 på bb, 773 flop. J9 bestämmer sig:"nu ska jag bluffa" och jag vinner 2428 pott vid sd
KT på bb, knapp höjer 300, flopp A53, checkraisar all in och tar 1450 pott
T9s på knapp, limp och A83 med 2 i min s, storstack höj, jag höjer tillbaka, shortie all in, storstack fold jag syn och får färg på turn mot A7
A7 på co, en limp mot ensam pausad bb, höjer 4xbb och vinner 450 pott
99 på bb, sb limpar och jag check efter tvekan om raise, han check flop och jag betar hem 300 pott
77 utg, limpar och möter sb och bb på K32 flop, betar 1/3 pott och båda synar, turn 4 och jag betar 1/3 pott igen, bara sb synar. check/check river och han visar A5 för en 1500 pott
ligger 16 av 29 (102 med från början) efter en timmes spel. 3765 i stacken med average på 5275 och ledaren har ~15k
J2 på bb, walk
98s i co, 2 limpar och även jag. 995 flop, en pottar ut varefter jag ställer, samma kille synar och visar T7, 2% att vinna på flop blir 5% efter T på turn men river blankar och 8130 pott till moi
AJ i co, höjer 2.5xbb och vinner blinds
KJs i mp, limpar och viker mot en stor raise
K7s i bb, sb höjer 3xbb jag synar. T93 och jag betar 500 i en 3k pott. turn 8 och jag betar 2k och vinner 4k pott
47 i ensam bb, walk
AT på knapp, fisk minihöjer jag och bb syn. T95 och fisken halvpottar varefter jag ställer och båda viker för en 6250 pott
AQ i co, vinner blinds
79s i bb, sb och jag ser flopp KJ8, check/check och turn T. sb säger 1500, jag synar, rivern T och jag säger 1500 och han synar för en 7k pott till Sälen
KQ i co, vinner blinds
T6 i sb, försöker sno, 632 flop, bet han syn, 3a turn och jag check, han säger all in och vinner 6.2k pott osynat
Q6s i sb, battlar om blindsen och förlorar återigen, 2800 pott
A6s utg, snor blinds
82 på knappen snor blinds
JJ utg+1, hamnar all in mot shortstack vars AA får stå i 7500 pott
A8s på knappen snor blinds
FINAL TABLe
QJ i sb, all in och bb foldar
PAUS ligger 8a av 9. Har 7805 med en snittstack på 17k och ledarn har ~33k
A8s i mp, shortie går all in, jag behöver bara syna och så gör även sb. sb och bb check och jag all in på 852, shoriten har K7 och 8 kvar
K8 på knappen, snor blinds
52 på bb, sb limpar och jag höjer till 5k, han lägger sig
J5s på bb, walk
AK utg, snor blinds
AJs i bb, sb limpar, jag höjer 3xbb, han syn. floppar fd, han all in jag syn och han hade lägre fd och jag vinner 33k
A3 i sb, limpar men bb all in och jag fold
22 på bb, walk
T2 på knapp, höjer men får lägga mot bbs all in
KK i bb, walk
A9 utg, snor blinds
Q8 i bb, walk
KK utg+1, shortie all in med A9, KK står och 60k pott till Sälen
AT i bb, knapp höjer 3xbb, jag sätter honom all in han foldar och 13k till mig
J5s på knapp, minihöjer och bb synar, 566 flop och jag beter hem det
HEADS UP!!

Killen jag möter har dubbelt så mkt marker som Sälen, snart leder Sälen med dubbelt så mkt. Då läggs Svenska spel ner och Sälen förlorar en del. Sen går Sälen all in som 93% favorit på turn med J9 mot A5 på KQT4, förlorar givetvis och slås sedan ut helt när hans tvåpar raderas ut till förmån för den bättre handen stege som givetvis sätts på rivern igen.


Skriet via videosamtal

// Sälen som inte riktar detta inlägg till någon annan än Jonas och kanske någon mer

Kommentarer
Postat av: Ralle

Ooops hade jag inte bytt ut den trålösa access punkten så hade svenska kanske inte lagt ner i headupen..;)

Hehe fan... Men ska kolla ut en värsting till dig så det aldrig mer dalar!

2009-01-23 @ 23:47:02
Postat av: Sälen

Sjukt kass trådlös, disconnar som fan fortfarande

2009-01-24 @ 02:42:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0