Sälen bli chockad

I Sälens unga år myntades många ord och ja, ord.

Ett av dessa var mulligt (jag vet att det fanns innan). Men det gjordes om till att betyda härligt/bra/skoj. Nånting var mulligt helt enkelt, eller mulligare än nåt annat, eller mull mull, eller mull pull osv.

Exempel:
-Vi vann med 2-1 i helgen, vi gjorde 2-1 målet med 1 minut kvar.
-Nehe? Mulligt

Jag kanske tror mig förmer än jag är nu men visst var det så att mulligt-uttrycket kom till i Barnarp?  Iallafall blev jag svårt chockad när jag ser Veronica Wagner skriva såhär i sin blogg:

"
Jag längtar redan tills nästa idrottsgala, fast det vore ju mulligare om jag kunde ta mig opp på scenen då.. Drömma kan man jue.. Jag menar.. jag har ju ett VM i höst.. ;-)
"

Vad är det som händer? Svara snälla

// Sälen som f.ö. drömde om nämna wagner inatt, beskrivning av dröm kommer senare


Kommentarer
Postat av: mulltien

ooh helle va mulligt!!! Mullade du wagge i drömmen elli?

2009-02-03 @ 18:37:28
URL: http://mulltien.blogg.se/
Postat av: emma b

Wagge.. haha. Men jag förstår inte vad du menar med hissen sebbe?

2009-02-04 @ 15:11:38
URL: http://emmafb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0