Saker att göra tills man når målet

Att springa är otroligt tråkigt. Att åka bil är inte jättemycket roligare. Lösningen är musik och när jag är nära att nå mitt mål så sätter jag alltid på något jag gillar och låtsas att jag är med i en film.

Idag blev det Foo Fighters mästerverk The colour and the shape. På den skivan finns många potentiella filmlåtar. My Hero funkar som "Jonas har precis räddat prinsessan och ska nu hem och hyllas"-låt. Everlong funkar också men där har jag inget tema utan nöjer mig med att sjunga med och se jävlig frän ut.

Är man på ett lite sorgligare humör så finns Walking After You eller February Stars där för romantisk komedi-pretendande.

Och får man för sig att man är med i amerikansk high school-film så kör man på Monkey Wrench.

Att låtsas vara med i en film och hitta passande filmmusik är alltså det som gäller nu. "The thing to do" på ren svenska. Bara så ni vet.

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Emilia

Superbra album!!

2009-02-26 @ 21:57:39
URL: http://encephalon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0