Mange

Jag har en vän, tro det eller ej. Det är inte Sälen, tro det eller ej. Hans namn är Magnus. Eller Mange som jag kallar honom. Själv påstår han att han kallas för Tosse men det ska ni inte gå på.

Han skriver om tomteverkstan lite då och då på sin blogg så jag tänkte att han ska få ett omnämnande här på bloggen. Tidigt i begynnelsen av bloggen stod detta att läsa om honom. Här kommer lite mer:

Mange är en lustig pojk. Lustig i den mening att han är lite annorlunda. Han skulle behöva leva ett specialliv så som annorlunda barn får gå i specialklass. Men han är inte korkad. Han är bara annorlunda men ändå en vän som jag lätt skulle kunna äta en liten klick bajs för om det skulle rädda honom från något ont (eller kanske inte, men en bra vän, ni förstår nog).

Förövrigt så gillar Mange långt hår och fotboll. Det ultimata är alltså långhåriga fotbollsspelare.



Förra veckan gjorde sig  hungern påmind och vi var på väg ut genom dörren för att leta föda när Mange säger:

"Kolla Dansken (som jag också lystrar till), Jag har hittat en magnet!"

Han visar glatt som ett barn upp hur han kan plocka upp en femkrona med den lilla magneten. Efter det lägger han ner den i sin plånbok igen.

Jonas: Så du har din lilla magnet i plånboken du?

Mange: Ehh...

Jonas: I plånboken...

Mange: Hmm?

Jonas: Med dina kort med magnetremsor och sånt trevligt på?

Mange: Näääääeeeeäää (panikartat grävande i plånboken)

Det var Mange det.

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0