"I'm going to Wichita"

ja, så lyder första raden i sista versen i den populära låten "Seven Nation Army" med The White Stripes.. (läses med en inre röst som får det att låta som melodikrysset)

Det är en av de senaste upptäckter jag gjort under min tid här. Detta får mig att tro att det trots allt inte är en slump att jag hamnat här utan att det någonstans i mitt undermedvetna har lagt grunden till detta beslut som annars kan verka slumpartat då ingen (som inte bygger flygplan) någonsin hört talas om Wichita.

Anledningen till att folk som bygger flygplan kan ha hört talas om Wichita är för att det tydligen är "Air capital of the world" och varenda flygplanstillverkare värd namnet har någon form av verksamhet här.


Utöver detta så har jag gjort många små upptäckter den senaste tiden, tyvärr är det fortfarande lite dåligt med avslöjanden i klass med maryland-cookies bluffen. Men några upptäckter som gjorts är följande:

Rednecks gillar Rednex - Då jag häromveckan testade utelivet i denna halvmiljoners-hålan gjorde jag en smått fantastisk upptäckt. På stadens största nattklubb, Americas Pub, var det som alltid fullt med folk och rätt bra drag på dansgolvet. Det som fick min uppmärksamhet och gjorde kvällen till en oförglömlig upplevelse var dock när hela stället fullkomligt exploderar redan under introt till en gammal dänga jag kände igen sen barnsben. Det är Cotton Eye Joe med Rednex som skapar denna explosion och jag har fortfarande inte bestämt mig om jag skall anse detta vara lite kul eller bara tragiskt.

En annan sak jag konstaterat är att folk i regel inte klarar av att köra bil. Detta trots att man till 99% kör automatväxlade bilar vilket alltså tar bort ännu ett "koncentrationskrävande" moment från själv bilkörningen. Något i stil med högerregel existerar inte heller utan varenda korsning har trafikljus vilket bör innebära än bättre förutsättningar för att inget skall inträffa. Då jag bor väldigt nära en ganska stor korsning har jag kunnat konstatera att så är inte fallet utan det smäller hej vilt lik förbannat. Om detta har att göra med det faktum att alkoholgränsen är 4 ggr högre än hemma låter jag vara osagt.. en sak är iaf säker och det är att jag inte kommer köra en meter om det inte är absolut nödvändigt, och jag hänvisar allt som oftast till att jag inte vet om mitt körkort gäller, trots att jag fått förklarat för mig att det fungerar utmärkt.

Nästa upptäckt gjorde jag häromdagen när godis skulle inhandlas inför en lång natt av studier (ja, jag lyckas stundtals klämma in studier vid sidan av journalistiken)
Det jag till min stora förvåning hittade i godishyllan var följande:



mhmm.. riktiga pastellfiskar som finns i de flesta välsorterade smågodis-hyllor där hemma.

Dessa pastellfiskar är inte direkt något jag har som personlig favorit i vanliga fall, och jag har heller aldrig reflekterat över att skulle vara typiskt svenskt. Men dessa kommer garanterat inhandlas vid flera tillfällen för att bota eventuell längtan efter lite riktigt smågodis. Och trots att det endast fanns röda (vilket väl inte ens finns hemma i Sverige, någon som kan bekräfta?) så var de nästan på pricken vad gäller smak och konsistens.

Sista upptäckten för den här gången handlar om ett vanligt förekommande spel på våra förfester hemma - "Fuck the Dealer". Detta spel utövas även här till min stora förtjusning.. Det finns dock två stora skillnader vad gäller regler. Den första är en mycket konstig och där anser jag att vi ligger steget före i utvecklingen, och det har med 7orna att göra.. här är 7an som vilket annat kort som helst.. alltså något man kan gissa på om man vill, absurt! Den andra avvikelsen däremot är betydligt bättre och bör GENAST införas även i den svenska versionen. Detta är vad de här kallar "social" vilket kort o gott innebär att när alla 4 kort inom en valör är lagda dricker alla en klunk för att "fira" detta.

Det får va allt för den här gången.. men nya avslöjanden lurar runt hörnet så misströsta icke!

So long suckers

/ Ville the Corre, Wichita KS

Kommentarer
Postat av: Jonas

Tror minsann det finns röda fiskar, ganska säker iaf. Nya "social"-reglen ska genast införas. Senast imorgon.

2009-02-18 @ 00:25:36
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: boojl

håller med föregående talare till fullo på båda punkterna!

2009-02-18 @ 00:42:55
Postat av: Pusen

härmed bekräftas det att de röda fiskarna finns här hemma. ska nog ta och avnjuta en direkt.(jonas, jag vet att bollen är upplagdför ett skämt om fettma)

2009-02-18 @ 16:31:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0