Ett rykte

Legat och vridit mig i sängen ett bra tag. Ont som helvete i foten. Det dunkar. Inte ens lugna spellistan i högtalarna hjälper Farbror Blund (eller vad han nu heter) att komma på besök.

Då får jag ett samtal. Det är Ekwall som ringer från den svenska fjällvärlden. Han är där med klassen. De åker skidor och super sönder vitala delar av kroppen. Han är väldigt uppspelt denna Ekwall. Jag kan tillägga att det är andra gången vi språkas vid över telefonen. Vi är som man kallar det flyktigt bekanta. Han spelar innebandylaget som tomteverkstan sponsrar. Förra gången vi pratade var jag skitfull och skrek något om att han "tittade för mycket boll". Därav min förvåning över detta sena samtal.

Men åter till ämnet. I Ekwalls klass går Richie-O som tidigare nämnts i diverse inlägg av Sälen tidigare här på bloggen. Tydligen har Richie-O blivit lite på lyset i fjällen och gjort saker med klasskompisar som man kanske möjligtvis kommer ångra när man vaknar upp nykter.

Ett nytt inlägg om detta signerat Sälen kommer ni att få när Richie-O är hemma från sin resa. Det blir roligare så.

Nu ska jag försöka gnaga av min fot och sen kanske få lite sömn.

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0