Jag har läst så många bloggar

Jag hör fortfarande, hur Jonas sångröst blåser (blows)
Ser fortfarande, hur Jonalds mörka ögon glöder
Jag var 23, när jag lämnade JKPG
Dem sa till mig "Far inte till Spanien, Vem ska blogga på en vecka?"
"In my opinion, om du gör det, så ta med hem en snäcka"
För ett par soliga dagar for jag, men Spanien blir aldrig mitt land

Jag slutade gymnasiet i tvåtusentre
Ja, jag är gammal det vet jag me
Och med varsitt J, flyger vi söderut
Men jag visste från den stunden, att tomteverkstans besökare skulle minska

Står på flygplatsen i nollnie
Min Tomte-Jonas var arbetslös
Åh jag hälsade på där ibland
Jag bruka förlora några grand
"Snälla rör inte min livsklonk", Tomte-Jonas sa till mig, Och jag sa till han
"Ååh, det känns som jag har gett all jag kan ge, ändå har jag inte hittat vad jag leeeee, eetat efter"
Jag har läst så många bloggar
För å förbättra dig

Verkstan, jag har sett allt
Dig som en gång gick plus men sen blev kall
Sett er som en gång kommenterade så ballt
Och alla roliga idéer som sen rann ut i sand
Men besökarna var aldrig mina vänner, nu ser jag
Nej vi var slösurf, slösurf och inget mera

Men vi, vi bloggar för er så ofta vi bara kan
Och verkstan hjälpte er igenom dan
Och ni var där för mig när jag var ensam
Och verkstan var där för er när ni var ledsen

Vi klättra mot bloggtoppen
Bloggen var så bra
Men nu tar vi uppehåll
"Ååh, det känns som jag har gett all jag kan ge, ändå har jag inte hittat vad jag leeeee, eetat efter"
Jag har läst så många bloggar
För å förbättra dig

// Håkan Sälström (som förmodligen inte kommer bli låtskrivare)

Kommentarer
Postat av: mimmi

Haha. Det här var faktiskt genuint roligt. Och drygt. Men det skulle du ju jobba på, så.

2009-12-30 @ 12:53:40
Postat av: Sälen

Sjukt, jag försökte vara väldigt odryg med mitt låtskrivande faktiskt

2009-12-30 @ 13:23:44
Postat av: millan

haha åh, det här var fantastiskt faktiskt.

2009-12-31 @ 02:13:52
Postat av: Hjalmar

Måste instämma, trots att det tar emot att ge beröm.

2009-12-31 @ 02:34:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0