Emmafb; Författare av en Grekisk Komedi(eg. Tragedi)

Emmafb hade liksom Mia listat en mental färdighet när en fysisk efterfrågades i sin lista .. Dock på engelska iofs, kanske borde ha överseende med dessa ungdomars engelskakunskaper, vem vet? Såhär skrev hon:

THREE PHYSICAL THINGS ABOUT THE OPPOSITE SEX THAT APPEAL TO YOU: 
1. Lång längd
2. Snygga skor
3. Den sociala biten


Här följer kommentarer på hennes inlägg:

Postat av: Sälen

Men vafaaaan då, likadan som mia? fysiska attribut=En social bit?


2009-08-04 @ 16:37:23 Postat av: emma b

Vad dillar du om? Det står "den sociala biten" och om du inte vet vad det är kanske du ska fråga nåfon... Det kanske var just det gjorde också. Det betyder att man är social, typ. Kan göra i alla fall. Eller så är man inte det och då har man roblem med den sociala biten, ungefär som du? Vem det är som r likadan som mia förstår jag inte riktigt heller... kort förklaring till två dumma frågor.


2009-08-04 @ 22:26:52 Postat av: emma b

någon problem är*... ååh.


2009-08-04 @ 22:28:19 Postat av: Jonas

THREE PHYSICAL THINGS ABOUT THE OPPOSITE SEX THAT APPEAL TO YOU: står det! PHYSICAL som i FYSISKA... vad jag vet så är "den sociala biten" en jävligt psykologisk sak och inte en fysiologisk (läs PHYSICAL).

Det var detta Sälen försökte få fram. Ni har listat psykiska grejer när det klart och tydligt framgått (dock på det engelska språket) att det var avsett att nämna fysiska. Således kanske jag bringat klarhet i Sälens gnäll och ditt tillbaka-gnäll ter sig omedelbart ganska idiotiskt och "gnälla tillbaka bara för man inte förstår"-aktigt.

URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

2009-08-05 @ 18:16:29  Postat av: Sälen

Tack jonas för det svaret, jag hade inte sett det lätt hånfulla svar jag hade fått av Emma B så tacksam för att du har min back i bloggosfären.

Som svar på fråga nummer 1: Även Mia hade skrivit en psykisk färdighet när det klart och tydligt står PHYSICAL THINGS

Är vi på samma sida? Kommer du rätta dina svar?

/// Sälen och Jonas semibloggkrigar med stor framgång


Kommentarer
Postat av: Stefan

Alltså, kan snygga skor räknas som fysiskt attribut? Eller så kanske tösabiten har en fetisch....



I övrigt ett mer än semiroligt inlägg....nästan så ni verkar ha lärt av Stefan & Affe.

2009-08-05 @ 22:10:25
Postat av: emma b

Söta ni är pojkar... Tacka mig och Mia för att ni slipper blogga om kortspel och ringar för en gångs skull och faktiskt gör något riktigt roligt av den här bloggen (Mia kan få det mesta av äran eftersom hon lurade med mig).

2009-08-05 @ 22:59:37
URL: http://emmafb.blogg.se/
Postat av: Mia

Man måste ju ändå känna sig lite hedrad. För precis som Emma sa, för en gång skull skriver ni om något som kan vara av intresse för andra i den här bloggen. Jag vill även tillägga att man inte ska kasta sten i glashus. Detta som en pik till herr-jag-kan-fortfarande-inte-använda-svenska-språket-rätt, även känd som Sälen. Jonas har även han haft lite problem med detta. Men misströsta ej pojkar, det finns säkert någon mellanstadieklass med två platser lediga för er två så att ni kan deltaga i något år eller så.



2009-08-05 @ 23:53:06
Postat av: Sälen

Jag vet inte vad jag ska skriva riktigt här. Men kan man verkligen kalla andra dumma efter denna evighetsdumförklaring mia? Emma du får cred för att du står för ditt misstag.. fast det gjorde du ju inte helt heller iofs.. ah well

2009-08-05 @ 23:56:29
Postat av: Mia

Jag sa aldrig att jag inte stod för mitt misstag. Jag sa bara att man inte ska kasta sten i glashus.

2009-08-06 @ 00:33:38
Postat av: Gurra

Skulle vilja påstå att den "sociala biten" är en egenskap en människa kan bestitta. Fysiska saker däremot har enbart med utseende att göra i min mening!

2009-08-06 @ 14:27:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0