Jonas.. Im your schizofrena bror

Idag var jag ut och spatserade gågatorna ner ackompanjerad av min hund, Non-existing-Joppe. Jag hade med min ipod och svängde glatt inombords men med ett ansikte av sten utåt när jag hälsade med en liten lätt nick och ett framkrystat hej på eventuella människor som jag har haft (o)turen att lära känna lite halvt efter 23 år.

Det var länge sen jag skrev och av goda skäl. Tyvärr så har jag fått lika goda skäl att återvända och förpesta/gylla er vardag. Den Jonas som jag kallar Fejk-Jonas befinner sig nämligen på okänd ort och picknickar loss mitt i natten. Han lever ett riktigt svenssonliv den där Fejk-Jonas..

Som ni alla vet har jag konverterat helt till kristendomen och dess trolska rikedom. Som predikare har jag funderat mycket på Gud och på min egen förträfflighet som visar likheter med just Honom. Liksom Jesus vandrar jag among lesser men.

För det ter ju sig så att jag kan befatta mig elitspelare nuförtiden och idag var jag alltså och spelade fotboll i Växjö, mitt kära Växjö.. Några "kompisar" var där och hejade men självklart ville jag inte visa att jag kände syndarna (må de brinna i helvetet) utan först efteråt när ingen såg kunde jag kanske säga hej eller åtminstone nicka lite allvarligt åt sagda "kompisars" håll.
Men det är inte därför jag har återvänt, ack nej. Nej, jag har återvänt för att Jonas har gått i graven och den där förträffliga Sälen (om än syndare han vara) behöver sällskap här på bloggen. Och givetvis vill jag utdela en känga även denna gången jag visar mitt blekfeta anlete här på bloggen:

Fotbollsspelare under div 4 elit
Grovt bröd
Van veeteren
Vindruvor med kärnor
Tavlor med trista landskapsmotiv
Bilar som kör sakta (här kan dock diskuteras om föraren är medskyldig)
Pizzor utan kebabkött på

Varför finns ni?

/// Fejk-Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0