Skyll inte på lågkonjunktur

Idag tänkte jag skriva några rader om folk som skyller arbetslöshet på det ekonomiska läget.

Vi får för lite hatkommentarer i kommentatorsfältet helt enkelt.

Trofan att det är tråkigt för dem som inte har ett arbete. Men trofan att de inte har arbete. De är ju sämst! Hade de vart bäst så hade de haft arbete. Läs "On the Origin of Species by Means of Natural Selection, or the Preservation of Favoured Races in the Struggle for Life" av Charles Darwin.

Ni har ju fan tid. Det är ju inte precis som ni har ett arbete att gå till! 

Just det. Survival of the fittest och hela den skiten. Ni är helt enkelt dåliga. Så ni rensas bort av det naturliga urvalet. Skyll inte på att det finns för få jobb. Ni behöver ju bara bli bättre än några andra stackare.

Men jag vill inte peka finger, jag är också dålig. Jag är en misslyckad typ. Men jag är införstådd med hur det funkar. Har man något som efterfrågas i arbetslivet så får man antagligen ett jobb.

Annars får man pilla navel och dricka folköl. Helt okej det med. Men gnäll för helvete inte.


/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Jonna

haha! man får ju utnyttja den lediga tiden ju. och softa! wey!

2009-04-07 @ 14:38:34
URL: http://jonelin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0