Två gånger om året

Två gånger om året hatar jag att ha bil. Det är inte när den ska tvättas för det gör jag inte ändå. Det är när sommardäck ska bytas till vinterdäck och som i dagens fall; Vinterdäcken bytas till sommardäck.

Men så har jag fått en liten idé. Sommardäcken står hos farmor. Farmor bor inte på höga berget. Farmor bor i närheten av en Säl. En Säl som jag med bestämdhet vet aldrig varit i närheten av att byta ett par däck.
 
Eller jo förresten. När vi fick punktering på Pusens bil för något år sedan så skulle han hjälpa till. Men han trodde att däckventilen var en skruv för att få bort navkapseln.

Nu menar jag inte på att jag är någon bilexpert. Somliga skulle till och med säga att det är skrämmande att jag kan mer än någon annan men låt mig känna mig stolt ett ögonblick.

Så tillbaks till idén, som är hyfsat simpel. Den handlar om att jag ska försöka väcka Sälen några timmar innan han vanligtvis masar sig ur sängen och få med honom på däckbytet. Jag rapporterar senare hur det hela har gått.

En vaken Säl kapar lite här, jag har bytt däck fleeera gånger innan. Eller iallafall stått och kollat på jämnte när någon annan har bytt däck. Flera gånger Jonas! Flera gånger! Därmed inte sagt att jag vet hur man byter däck

// Sälen

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Ralle

Kan intyga att han kollat på när jag svurit och haft mig när jag bytt däck..:) Men sen om du litar på att hjulet sitter kvar om sälen byter det är upp till dig att bedömma..;)

2009-04-17 @ 12:57:59
Postat av: Affe

Hej sötrumpor!



http://stefanochaffe.blogg.se/



Bor inte ni i Jönköping?

2009-04-18 @ 00:50:32
URL: http://stefanochaffe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0