Silenzio Stampa

Då var det dags igen.. pga vissa kontraktstvister försökte jag mig på en månads strejk, eller Silenzio Stampa som italienska fotbollslag inför titt som tätt när de vägrar prata med media. Strejken fick dock inte önskad effekt och det har fortfarande inte synts till några PowerKings i brevlådan.

Därför tänkte jag börja med en liten påminnelse, min adress här är:

Viktor Petersson
2221 N Hillside #1428
67219 Wichita, KS
United States

(Denna adress går även utmärkt att skicka andra trevliga saker som folk kan tänka sig att jag behöver.. t ex påskägg fyllda med smågodis, då detta inte existerar här, ahlgrens bilar, geléhallon, marabou-choklad, zoegas kaffe eller övriga svenska "delikatesser")

Men, vad har vi då hittat på sen senaste inlägget. Antagligen en jäkla massa, och jag lär knappast komma på hälften. En sak som är svår att glömma dock är att vi hunnit avhandla ett Spring Break. Då bar det av söderut till South Padre Island i Texas.

Så här såg det ut var dag


Mycket trevligt naturligtvis.

En veckas solande och badande tillsammans med hundratusentals andra studenter på stranden var inte helt fel.

Hann även med ett kort stopp i Dallas för att insupa amerikansk hockey-kultur när den är som allra bäst. Stars - Wild stod för underhållningen och det var en mycket bra dag för en svensk att gå på hockey i Dallas. Louie Eriksson valde att göra assist till alla 3 Dallas-målen, varav det sista smälldes in i OT av Niklas Grossman. Då satt man och njöt på läktarn i sin nyinköpta Louie Eriksson tröja.

I övrigt har det fenomen som beskrevs i föregående inlägg varit än mer påtagligt på sistone. Gör oerhört få sjuka upptäckter då man anpassat sig lite för bra, och engagerar mig snarare mer i att hålla mig uppdaterad med vad som händer hemma i Sverige. Har bland annat gått upp tidigt som skam vissa helgdagar till min rumskamrats stora förskräckelse för att även se HV's helgmatcher via live-stream, även veckomatcherna kollades det naturligtvis på men då var det ju på en betydligt mer behaglig tid på dygnet. (hjälpte ju fan inte, blev ju inget guld för det)

Med lite tur kanske det dyker upp något fantastiskt scoop under sista dryga månaden här. Men som sagt, just nu, mycket dåligt och därför blir det nog till att runda av redan här...

So long suckers

//Ville the Corre, Wichita; KS

Kommentarer
Postat av: bara en i mängden

Får vem som helst skicka paket? Även en helt okänd människa som bara råkat snubbla in på bloggen ?

2009-04-13 @ 16:06:06
Postat av: Jonas

Skicka på... Ville är inte så kinkig. Han tar emot det mesta från de flesta.

2009-04-13 @ 21:48:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0