Dagens nyhet

För att få Sälens nyhet lite längre ner så ger jag er dagens största händelse i södra småland!



Eftersom jag skriver uppsats med en äldre man från en småländsk håla så får jag varje dag veta huvudnyheterna i lokaltidningarna han läser på biblioteket. Jönköpings Posten framstår som storstadstidning i jämförelse.

Dagens största artikel i farbrorns tidning var "Martin fångade rekordstor gös i Möckeln". Nästan en hel sida! Det händer mycket i dem småländska skogarna må jag säga. Observera också att "...gammelgäddan högg på kroken i Skeppshultasjön". Under samma helg! Sick!

/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Stefan

Östra Småland? Hur är det med Geografikunskaperna egentligen?

2009-04-21 @ 20:13:58
Postat av: Rasko

Kika gärna in och kolla på Barnarps stolthet efter innebandylaget...



för övrigt tycker jag att ett däckbyte med mutterdragare och "pumpdomkraft" inte är ett riktigt däckbyte, man ska veva, skruva och svettas utav bara fan...



Tur att jag har en flickvän som fixar den biffen

2009-04-21 @ 21:30:04
URL: http://raskolnikov.bloggagratis.se/
Postat av: Anonym

Och hur är det med svenska kunskaperna? Dem är inte ett substitut för dom i varje fall Jonas. Som i det här inlägget då dem skulle ha varit de. Så enkel är inte grammatiken. Det finns inga genvägar i språkets värld Jonas!

2009-04-22 @ 08:26:57
Postat av: Gustaf

Och hur är det med svenska kunskaperna? Dem är inte ett substitut för dom i varje fall Jonas. Som i det här inlägget då dem skulle ha varit de. Så enkel är inte grammatiken. Det finns inga genvägar i språkets värld Jonas!

2009-04-22 @ 08:27:37
Postat av: Gustaf

Särskrivning i första meningen när man ska håna är ju lite klantigt. Ett annat tips är ju att man tittar igenom det man skrivit;)

2009-04-22 @ 08:29:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0