Ett inlägg av sämre karaktär

Jonas frånvaro lyser med sin närvaro så att säga så här kommer ännu ett Säl-inlägg. Jonas skyllde på sjukdom senast jag hörde av honom men då skulle han se mitt hjärtas oregelbundna slag och flimmer.

Iallafall så var det skola idag igen, klockan 10-12 plågades jag igenom föreläsningar om "affärsjuridik". Jag skriver "affärsjuridik" eftersom det är "affärsjuridik" jag läser och jag hade en hög med " att slösa bort.

Men det var intressant, läs och häpna, med skolan idag. Om olika rättigheter och skyldigheter. Även om att det finns 2 olika sorters straffbara "personer" (dem ligger på hög). Fysiska personer och Bolag. Jag kan inte förklara eftersom jag inte fattar men ett bolag ses juridiskt som en person och även om man äger bolaget helt själv är alltså bolaget en helt annan person som i princip kan konka totalt medan man själv kommer undan utan att förlora ens privata kapital osv.

Fan vad usel jag är på att förklara, jag fattar inte själv det jag skrev ovan men believe me det är roligt.

Annars tappade jag i(fan vad jag hatar att jag numera säger "aj" istället för svenska "i")poden idag nån gång mellan halv 1 och 2. Jag gick runt där jag hade gått men inte fan låg den kvar nånstans. Känns tungt, särskilt eftersom jag eldade upp förra ajpodden när vi eldade på bakgården för säkert 1.5 år sen.
Meeen jag antar att det var dags för en ny, den borttappade hade ju en hel del skavanker eftersom jag tappat den i betonggolv, blött ner den otaliga gånger, ryckt ut den ur usb-laddaren utan säker borttagning. Så lika bra att slänga skiten.

Men OM ni hittar en svart ajpod på stan som det på baksidan står: "Red Shakers, soon on ipods near you" så please return it till min adress.

Tomtevägen 15
tomte tomte tomte
http://tomteverkstan.blogg.se/
tomtelandet

Nu är jag på besök hos Cammomill och kollar family guy jag redan sett. Hon ger mig olika tips om livet men dem flesta är sääämre. Så jag lyssnar lite på "my man Jimi" som Woody harrelson uttryckte sig i en basketfilm för länge sen.


"Its alright baby she said its alright, take anything you want from me. Anything"

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0