Dagen i korthet

Sälen bloggar mitt under champions league-matcherna?
Ja vafan, Chelsea leder 1-0 efter 15 min och med det försvann all spänning så här kommer en dagsrapport.
 
Jag uttryckte igår min o-se-fram-emot-seminarie-känsla. Jag kom iallafall dit och satte mig och lyssnade på det allmäna seminarie-tjatet (typ den bästa undervisningen) och tar paus efter 1 timme. När nästa timme kommer igång inser jag snabbt att "vafan, det här är inte dem uppgifter jag pluggat på".
Snabbt kryper jag ihop och gör mig osynlig för lärarens frågor om vad Bengt egentligen ska göra med trädet som Anders planterade vid tomtgränsen, vad Anders skulle gjort annorlunda och huruvida rekvisiten är kumulativa eller alternativa osv. Ni vet, basic juridik.
Själv hade jag läst på om Herr Erikssons äventyr i Colombia och Venezuela. Jag var inte hemma i diskussionen som ägde rum så att säga. Trist. Lyckades dock undvika att få några frågor. Mkt tacksam över detta

EFTER skolan sitter jag kvar med några kamrater och läser skadeståndsrätten. Får reda på hur jävla långt efter jag ligger jämnfört med vad dem läst. Känner mig liten och dålig, känner mig lite bättre när dem beskriver 1.5 på högskoleprovet som "jävligt bra".

Åker hem och tränar fotboll, vi är så lite folk så vi spelar fotbollstennis och leker hela tiden, Sälen skrattar mkt fast det var en tråkig träning. Får reda på att Mammoo och Johnny nästan 100% säkert tränar oss nästa säsong. Härligt

2-0 chelsea förresten nu..

Slår i huvet i duschen, på schampoohållaren. Inget blod som rinner märker jag men nu i efterhand har jag torkat blod i håret. En bula också tydligen.

"Chelsea är ju så överlägsna, lite sövande till och med"

// Sälen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0