Det blev visst ett inlägg om det svaga könet

Igår promenerade jag och Stefan (det ryktas att det inte är hans riktiga namn) till ICA för att inhandla nädvändig förtäring till Champions League-fotbollen. Följande intressanta diskussion utspelades sig i kassan intill. Vilket, som så många gånger förr, bevisar det motsatta könets intelligenskvot:

(Ja, jag tycker om att dra alla över en kam. Livet blir lite lättare om man lever med fördomar och förutfattade meningar! Så ni tjejer som påstår att ni har någon form av svåridentifierbar intelligens ljuger kanske inte. Jag är väl medveten om att en del tjejer till och med har något vettigt att säga, jag har träffat ett fåtal, grattis till er!)


Flicka
(sträcker fram ett pantkvitto från Willys): Tar ni emot det här kvittot från Willys?

Kassörska: Nej, det gör vi inte här på ICA!!

Flicka: Nehe?

Pojke bredvid flicka: Men för fan! det är ju OLIKA företag!?

Flicka (förvånat): Men tänkte att jag kunde i alla fall fråga.

Jonas (ville säga): Var fan var du den dagen då dem delade ut intelligens?

Men eftersom jag är en feg liten usling så sa jag naturligtvis ingenting utan går hem och skriver det på min blogg. En feg liten usling indeed.

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0