Jag kom, "Jag såg", rätt lag segrade

"Här ligger jag således en lördagskväll och glor..."
J-P Bruichard

Är orolig för att folk inte kommer fatta rubriken, undervärderar jag er läsare? Klart jag gör

Nu har jag börjat skriva nånting 4 gånger men inte kommit på vad som ska dryftas så jag kör lite freestyle. 
Stureplans Vackraste på 1000apor var jäkligt rolig. I brist på annat att göra kom jag in på denna lite annorlunda blogg där elak humor bedrivs, något som jag f.ö. finner tilltalande, som f.ö. var uppenbart för varför skulle jag annars rosa den här liksom?

Idag var Tomteverkstan i hillerstorp och tomtade runt. Särskilt Jonas, berättar mer snart.

Vi spelade alltså match igen, för 2a gången i rad befann sig Sälen på bänken (trots risk för infarkter och flimmer för hjärtat pga Sjukdomen (med stort S). Samma elaka sjukdom som f.ö. håller honom hemma ikväll) men Jonas befann sig återigen i målet efter ha spelat som utespelare, för första gången på något decennium, senast.

Jonas utan målvaktströja, så det borde förblitt(förblivit?)


Snart:
I matchens 20e minut bryter random hillerstorpspelare sig in i straffområdet och petar bollen förbi Jonas. Två teorier finns om situationen..

Teori 1: Jonas är som bekant inte den smärtaste medlemmen (böjning på smärt) av Sveriges befolkning, inte heller betraktas Jonas som slank i sitt egentliga hemland Danmark. När således någon kommer inom nämnda Jonas radie, är det oerhört svårt att inte på något sätt stöta till hans rultiga buk och därefter falla som en fura.
Just detta händer den stackars Hillerstorpspelaren som blir fälld i straffområdet och tilldelas straff. Jonas blir furiös och blir varnad för förseelsen.

Teori 2: Jonas kommer ut snabbt och får ut ena labben på bollen som den randoma Hillerstorpspelaren försöker peta förbi honom, efter att ha fått ena labben på bollen kapar Jonas (som en följd av Fysikens regler orsak och verkan) spelaren ifråga. Domaren missar dock att Jonas kattlika reflexer har earnat honom kontakt med bollen utan dömmer straff samtidigt som Jonas blir varnad. Jonas blir furiös och skriker på Linjedomaren som flinar lite och svarar på Jonas fråga ("DU måste ju ha sett att jag var på bollen"): "Jag såg".

Vilken teori som är sann? därom tvista de lärde!

Tillbaka till matchen och straffen. Jonas släpper tyvärr in 1-0 i matchen som gäller ungefär det här: Om vi inte vinner så är säsongen över och dem återstående matcherna är betydelselösa.
Jonas blir givetvis förbannad och sparkar i stolpen och gormar lite otydbara ord som låter ungefär som "öööh men vafaaa heee din jävla ööö". I samma sekvens känner han (troligtvis) lite smärta i foten och ser en av reservbollarna ligga retligt upplagd precis vid stolpen. Denna tycker Jonas är en bra idé att sparka iväg så långt han orkar. Domaren tycker inte lika mycket om Jonas upptåg och ger honom hans 2a gula--->1 rött.
Jonas utvisad i årets ultimata ödesmatch. Richie Rich iklär sig målvaktsrollen och gör inte bort sig i målet men vi förlorar till slut med 6-0 efter att Pierre fått ett rött kort även han. Sälen skrattar gott åt eländet matchen igenom. Ville P kan inte heller han göra annat än att skaka sin nyfriserade skalle.
Lite kul var detta(kanske måste man ha varit där?):

Cast:
Johan Kluft (utbytt kapten som gillar att skälla på domaren)
Sälen(Inbytt kapten som gillar att skälla på domaren)

Johan(40 meter därifrån skrikandes): För helvete domarn nu får du ju fan skärpa till dig (diverse svärord)
Sälen(40 meter härifrån skrikandes): Johan tyst istället. Det går inte snacka med honom, han lyssnar inte.
Johan(40 meter därifrån skrikandes):Du är ju kapten bibbe, snacka med honom.
Sälen(40 meter härifrån skrikandes):DOMARN!

hahahahahahahahahahhahahahahahaha...eller?

Nu ligger man här och skriver ett inlägg och hostar äckel och äter kladdkaka och dricker kaffe och funderar på hur livet hade varit på födelsefest och/eller kräftskiva istället. Men Sälens nya agenda är att bli frisk, han gillar det tillståndet mer än att hosta upp slem ur bukhålan(nu tar jag det fritt från luften, bukhålan är väl nåt som finns i närheten av halsen? bukspottskörteln?) och dödsrosslingar vars ursprung i kroppen tycks komma ända nerifrån min å ena sidan normala fot, å andra sidan foten där äckeltån befinner sig. Nej nu tänker jag ej skriva mer i detta inlägget (förutom signaturen som Jonas f.ö. glömde nyligen)

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0