Tankar första kvällen själv

Tomteverkstans redaktion spelade som sagt Korpen-match (emot reglerna då vi är registrerade spelare) men det blev torsk med 4-2 (4-0) efter en usel 1a halvlek och en 2a halvlek där vi borde gjort en hel del mål till.

Jonas lyckades dock göra sin "klacka över sig själv och motståndaren"-fint, den friställde honom! men han sköt i stolpen. Sälen gjorde 1 mål och 1 assist. Men det goes kanske without saying.

Anledningen till att jag skrev inlägget är följande:
Sälen hade för några månader sen besvär med ont i halsen varje dag han vaknade. I början trodde han att det var för att något fönster stog och blåste hela natten (Sälen är känslig, detta fenomen har hänt förr). Men det visade sig snart att så var inte fallet.
Förbryllad fick han anta att han snarkade för mkt så han fick ont i halsen. Den berömda snark-halsonten helt enkelt. Men nu på sistone har Sälen märkt på kvällarna innan han ska lägga sig att när han andas med näsan så skär det som rakblad i halsen. AHA! det hade med att göra att jag andas med näsan under natten. För att motverka måste jag öva in andningstekniken så jag undviker näs-andningen. Jobbigt att tvingas ta en läkerol när man gör den obligatoriska mitt-i-natten-vakningen.

Ser nu att jag har lektion varje dag denna veckan och nästa vecka. Det var inte därför jag började plugga. F.ö. borde jag plugga inför seminarium imon. Hoppas på att föra en anonym tillvaro en gång till på seminariumet.

Ikväll sover jag ensam i huset. Hoppas att jag klarar av det!

// Sälen


Kommentarer
Postat av: Emma

Party! när blir brakfesten då?

2008-09-16 @ 14:25:24
URL: http://emmafb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0