Sleepless

Jag har den inställningen att sömn är ganska överskattat. Ändå krävs det ibland att man somnar en viss tid för att inte vara halvdöd dagen efter. Har haft en del problem med att somna det senaste året. Igår kväll tänkte jag att "Om du nu ska upp halv åtta så borde du iaf somna nån gång runt 01.00". Det gick inget vidare. Jag tänkte på allt annat än att sova.

Jag försökte somna med hjälp av musik. Det brukar fungera. När inte det hjälpte så tittade jag på ett avsnitt av Tintin (!). Tintin var i Amerika och större tomte än honom får man leta efter. När jag väl slumrade till framåt 03 hälsade mina gamla vänner mardrömmarna på och jag vaknade 05 och 06 för att klockan 07.00 ge upp och kravla mig upp ur sängen.

Nu ska jag köra bil. Vi får se hur smart den idén är.

Vad för knep finns det för att somna som inte innebär att man knaprar piller? Varm mjölk? Godnattsagor?

/ Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0