Sälklubbning

Precis kommit hem efter sista seminariet för den här kursen. Inte så farligt svårt var det även om jag måste säga saker på mina seminarium till skillnad från Sälen som glider runt på en affärsjuridik-macka. Nu är det bara helgens hem-tenta som återstår.

Det intressanta för dagen var dock inte själva seminariet utan den delen av universitetet som vi befann oss i. Vi var i någon sorts biologidel för rummet var fyllt av uppstoppade djur. Jag var mycket road av detta. Det kan bli så att titta på uppstoppade djur kommer utvecklas till en hobby för mig.



Det roligaste djuret var helt klart knubbsälen:



Inga synliga ärr så troligtvis har någon, som sig bör, klubbat ihjäl detta ganska osmarta och överflödiga djur för att sedan stoppa upp det till min förnöjelse.

/ Jonas


Kommentarer
Postat av: Sälen

Det där är fan ingen knubbsäl. Lär dig grundläggande säl-biolog innan du amatörgissar på vilken art som dog en naturlig död och stoppades upp därefter

2008-09-24 @ 17:18:03
Postat av: Jonas

Det är en knubbsäl! Står på lappen och allting juuu!



Universitetslappar har sällan fel. (Tänkte först skriva nån ordvits med säl/sällan men jag hoppade över det)

2008-09-24 @ 18:00:33
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Jonas

Det är en knubbsäl! Står på lappen och allting juuu!



Universitetslappar har sällan fel. (Tänkte först skriva nån ordvits med säl/sällan men jag hoppade över det)

2008-09-24 @ 18:00:55
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/
Postat av: Sälen

Tur du skippade ordvitsen och skrev samma inlägg 2 ggr. gg

2008-09-24 @ 19:40:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0