Att förlora och annat ointressant från en ointresserad

Ligger i soffan med datorn och stirrar med tom blick mot skärmen. Idag har jag ont i huvudet. Jag kan inte för mitt liv förstå varför.


En förlust mot Chelsea är något man får räkna med. Det svider dock. Eller svider kanske inte är rätt ord. Det känns som ett otäckt jävla skavsår på ollonet. Allt var ju upplagt för en vinst. Köpet av Robinho framför näsan på Abramovitj var bara början på hånet. Robinhos frispark var fortsättningen. Trodde jag. Jag var i alla fall i himlen under 5 minuter.

Jag väljer att inte gå in på några djupare analyser av matchen. Det känns fortfarande som samma gamla City. Tyvärr.

Förlorade två vad mot Sälen och tog sönder Jompas glasögon i ren frustration gjorde man visst också. Penis.



3 saker jag hittade i fickan på vägen hem tidigare idag:

En femkrona från 1972. "Plikten framför allt" är så mycket häftigare ordspråk en den nuvarande knugens "för Sverige i tiden".

Ett taxikvitto på en resa mellan 02.53 och 02.57. Känns nödvändigt. Jag ska sluta slänga fram kortet lite varstans på fyllan. "Du är student, Jonas!" ska jag tänka i fortsättningen.

En lapp med ett telefon-nummer. Vem fan skriver inte in ett nummer på mobilen? Tydligen jag.



Joppe ligger här bredvid och drömmer. Det verkar som han är ute och springer en sväng. Det ser ganska roligt ut. Jag ska joina honom i en tupplur tror jag allt.



/ Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0