A first for everything

På Växjö Campus finns ett café som drivs av mongos. Eller de har ju hjälp av några andra men det är någon slags dagsverksamhet för mentalt handikappade. Det innebär att de inte behöver göra något vidare resultat mer än att gå +/- 0. Detta betyder i sin tur väldigt billiga baguetter med diverse innehåll.

Jag intog min lunch där idag. När kyckling-currybaguetten var uppäten och jag skulle gå ut genom dörren fick jag se något jag reagerade på. En av de arbetande stod utanför och rökte! Första gången jag sett ett mongo som rökte. Det var underligt tyckte jag.

Sen kommer jag hem. Och vad får jag se i min blogg?! Ett till mongo som röker. Denna gången lakrits-pipa. Två på samma dag. Jag har upptäckt en trend bland de mentalt handikappade!

/ Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0