Gammal historia tas upp i den lokala affären

Skulle ner och köpa coca cola nyss i den lokala affären. Det är nämligen tacos på gång..

Kliver in i affären och killen bakom disken har någon slags USA-tskjorta på sig. Ni vet en såndär med stripes på magen och ena ärmen, medans andra ärmen är beklädd med starsen. En stars and stripes skjorta helt enkelt.

In kommer jag Iklädd följande:


Alltså möts 2 gamla titaner över shopping-disken. Sovjet mot USA. Kan det bli mer klassiskt? Stämningen var tryckt och det kändes som the re-awakenning av Kalla kriget(det var mellan USA och C.C.C.P. va?). Jag komplimerar hans tröja och han säger tack. Kommunisten fick betala för material från staternas represenatant helt enkelt.

On a different subject och i blogghorningens tecken länkar jag till följande aftonblaska-artikel. NHL på gång att börja alltså, först möts Europa-mästaren mot klassiska rangers i en clash of the titans även på is. Vem som går segrande ut den matchen blir spännande (fast inte). Jag ser att kommunisterna leder iom att jag fick handla hos amerikanen i livsmedelaffären, 1-0 alltså. Kan Magnitorsk(ryska hockeylaget) kvittera? Fortsättning att vänta...

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0