B-lag

Igår kväll gjorde Sälen debut i innebandyns b-lagsserie och jag var naturligtvis där för att stötta (?). Mina åsikter om sporten innebandy har drastiskt ändrats på några år efter att ha följt vårt kära lag från förorten upp genom seriesystemet. Innebandymatcher var enligt min mening bäst när de tog slut. Igår satt då alltså och tittade på ett b-lag i innebandy! Jag hade skrikit otäcka skällsord åt mig själv om detta inträffat för något år sedan.

Matchen vanns av Barnarp med 4-1 eller 5-1 eller nånting liknande. Det var svårt att komma ihåg när man precis sett Sälen bli tunnlad och allmänt gjord till åtlöje. Inte ens ett ynka poäng mäktade han med.

Övrigt intressant att nämna om matchen:

Bäst på plan var Pusen som på något mystiskt sätt hade limmat på insidan av kaptensbindeln så att den skulle sitta kvar. Men ett klart plus för det stora huvudet. Det är inte ofta man ser ett så praktfullt huvud.

Sälen var topp-5 sämst på plan enligt rykten på läktaren.

Grännaspelaren med ett roligt dubbelnamn var rolig att se dampa loss. Har lite roliga minnen från fotbollens försäsong där han skrek en del roligt. Det ryktades även på läktaren att hans mor och far bytte bort honom till morföräldrarna mot en hund. Jag kan nästan förstå varför.

Håll utkik i bloggen imorgon innan matchen (Barnarps IF - Kvillsfors vid kl 14.00). Då presenteras matchens profil samt information om Tomteverkstans anordning av bortaresa i slutet av månaden.

/ Jonas


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0