Lagfest i bilder

Lagfesten började som sig bör med diverse hån om att jag är tjock. Mycket underhållande för alla förutom mig. Sen började "din mamma"-skämten hagla och då fick de flesta höra hemska ord om sina mödrar. Som sig bör när 30 killar samlas för att dricka öl alltså.

Vi hade prisutdelning:



Priser för "årets målvakt" och "årets spelare" hamnade i min ägo. Det sistnämnda var enligt mig själv inte helt välförtjänt utan borde tillfallit Viktor "Valter Melon" Petterson som ofta sliter i det tysta men är oerhört viktig för laget.

Men jag motsätter mig inte ett framröstat pris (Tack Sälen för dina röster, vet att du avgudar mig!)



Efter prisutdelning, gratis mat, frågesport (som Jonas och Pusen kom tvåa i medans Sälen kom ungefär sist) och ölspel spelades det något roligt spel där man fick satsa pengar. Jag var med som finansiär åt Sälen.



När Sälen såg ut såhär så fick jag komma och diskutera om vi hade odds för att satsa pengar. Det hade vi ibland och jag plussade några hundralappar...



...som jag såklart förlorade på det otroligt idiotiska spelet Black Jack när vi väl kom ner till staden.

Summering av kvällen:

Jonas: 2 priser och 2a i frågesporten.
Sälen: 0 priser och typ 12a i frågesporten. 

Sälen kommer troligen påstå i senare inlägg att han vann skytteligan. Det gjorde han också. 4 mål på en säsong. Imponerande må jag säga. Dessutom delad vinnare med två andra.

Han kommer också skriva: "som yttermittfältare!". Undrar varför han får spela där ute på kanten?

Men mycket trevlig lagfest. Nu ska det funderas om och var det ska spelas fotboll nästa säsong.


/ Jonas

Kommentarer
Postat av: Martin M

Du ska inte ens tänka tanken Jonas, utan du SKALL spela i Barnarp.....

2008-10-21 @ 08:31:16
Postat av: Ville

du glömde ju nämna att vi även tittade på en medioker fotbollsmatch samt delar från ännu en magisk vändning från underbara pool. men det är klart, sådana vändningar har ju du sett förr så det var väl inget märkvärdigt...

tackar för stödet dessutom, men det är klart det var välförtjänt, alla var ju överens.

2008-10-21 @ 13:25:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0