Sverige som land

Många säger hur bra vi har det här i sverige och pekar på massa fördelar vi har.
Men det är alltid tyst om massvis av nackdelar!

Bara ett exempel from the top of my head, Veronica Wagner fick inte skickas med till Peking trots att HON VAR KVALIFICERAD FÖR DET. Usch, piss-land.
Detta leder till att hon nu vill fly landet. Tack så jävla mycket IOK. Det blir säkert lätt för mig att vinna hennes hjärta med en atlant mellan oss. Fuck you som dem säger over there

Har annars haft sms krig med min Hand-elefant jag fick av min brorsdotter på morgonen:

Har du glömt bort mig? Jag åt upp dina deli(Delikatobollar) igår (som hämnd). Förlåt
Sälen: Jag förtjänade att bli av med min present elefanten. Har du det bra eller ska jag hämta hem dig?

Dom andra leker. Jag fick inte vara med....snyft
Sälen: Stackars lilla elefant! Jag är redan på väg bort för att rädda dig undan mobbningen

Så all in all, Sverige är ett grymt land fullt av mobbning och flyende gymnaster. Vakna upp ur dagdrömmen nu svenskar och upplys andra eller fråga kunnigt folk om hur man står upp mot regeringen! 

// Sälen


Kommentarer
Postat av: David

Det finns för- och nackdelar med alla länder. Sverige har ett mycket generöst och varmt samhällssystem, men ibland känns det sociala och "vi tar hand om varandra"-klimatet mindre varmt. USA är tvärtom, där är man mycket varmare och mer social, spontan men deras social- och trygghetssystem är ganska dåliga.



Det optimala vore en hybrid av två världar, men jag funderar själv över att flytta till USA. Jag kunde särskilja på regeringen Bush och folket i USA även när Bush-hatet var som intensivast i Sverige. Man ska dock komma ihåg att det kommer nog ta en bra lång tid innan vi får en svensk Obama, så innan vi haussar vår demokrati och mångfald måste vi inse att många svenskar är som många sydstatare i USA fast utan religion och en del andra åsikter, men rasismen inom sig. Det finns inte ens en riktig immigrant eller invandrare som partiledare i något av partierna. Så traditionsstyrda är vi.



Man ska kunna prata om ett lands baksidor utan att få en massa kommentarer fällda om sig. Hade jag hetat något 'osvenskt' i efternamn så hade säkert en bunt människor sagt åt mig "men flytta då", istället för att tänka till och vara lite mer ödmjuka. Mänsklig natur kanske.

2008-11-07 @ 07:44:57
URL: http://www.google.com
Postat av: Capello

Tack för en mycket bra kommentar!!!

2008-11-07 @ 23:48:20
Postat av: Veronica Wagner

Tja! Ville bara säga att jag inte hade tänkt att FLY.. Läs på min blogg så får du se hur allt ligger till. Jag menar FLY SVERIGE... inte ens jag är sååå dramatisk..



Hälsningar Veronica

2008-11-13 @ 12:54:57
URL: http://www.metrobloggen.se/wagner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0