Svar: (inlägg nr 300)

Postat av: räkan

Jonas, kallas du för valken å isf varför?


Jonas: Ja! Någon (läs Martin Nilsson) anser att jag är groteskt jävla överviktig och har valkar på större delen av kroppen.

Sälen kommenterar
: Man vet helt enkelt inte var ena valken slutar och nästa tar vid, därav Valken. Finns en ramsa även:
Vems Valkar? JONAS VALKAR!
På magen eller ryggen? RYGGEN!
Vilken valk? 7e UPPIFRÅN!
osv..? OSV!

Postat av: Camme

Sälen, skulle du vilja ha en hund i framtiden (eller nu). Vad skulle den heta? Vad skulle vilja ha för ras. Blir det inte lite väl svennigt att äga en hund. Känns det inte som en vass nål rakt i lilla ballongen.


Sälen: Mmm, ingen jävla katt iallafall. Hunden skulle nog heta Sälen han också men tyvärr kan jag inga hundraser direkt så. Det skulle dock vara en kul jävel som ändå ibland gillar att mysa i soffan och gå långa promenader på stranden.  
Svennigt med hund blir det om man är gammal eller om man har familj. Blir lite av en nål som spräcker ballongen om familj eller gammal-påståendet är sant.

Jonas kommentar: Joppe! Ta Joppe!

Postat av: Jönsson

Hur stort är universum? Finns det utomjordingar? Var det Bush & Co som låg bakom att World Trade Center rasade?


Sälen: Universum är bara så stort du själv vill det ska vara. Utforska och lek med dig själv. Utomjordingar finns, trodde du tomten var från Jorden? Bush och co? Co och bush däremot.. Bush var en marionett inget annat. Hoppas Barrack öppnar lite fler dörrar för alla obamas out there
Jonas: Bush & Co låter som en McDonalds-meny, nu blev jag hungrig!

Postat av: Hjalmar

Hur långt är ett snöre?


Jonas: Tillräckligt för att göra ett armband med fina pärlor på iaf.
Sälen: Slutar vara snöre vid 1.2m då det blir ett rep

Postat av: Paddan

Vad är det för dimensioner på ett ögonmått?


Sälen: Vissa använder kryddmått, andra decilitermått. Ögonmått är mitt emellan.

Postat av: linnea

det här kan man ju inte missa? Haha. Tycker ni själva att i är roliga?


Jonas: Om man säger så här: Jag skäms lite ibland för hur tråkiga alla andra är i förhållande till mig. Sälen kan vara rolig, men det är oftast av misstag. Allvarligt talat så är vi ganska efterblivna och man skrattar inte åt efterblivna?
Sälen: Många miljoner i Sverige som missar detta tror jag. Uppskattningsvis.. Vi är något av det roligaste som finns. Sälen är dock outstanding individuellt.

Postat av: Affe

Jonas, varför kastar du in mig i buskar och ligger ovanpå mig och stönar? Finns det sexuell spänning?

Jonas: Busken var fyrkantig och såg rolig ut, vad skulle jag göra? Sexuellt om du vill!

Sälen, vad har din mamma för telefonnummer?


Sälen: 1 vanligt hemtelefonnummer, och 1 mobilnummer.

Postat av: Jonas

"Männen bakom tomtemaskarna lovar..." Anser du att du (vi) är en man (män)? Hur definerar du ordet man?


Sälen: Man är man när man (haha, det var skoj..man..) out of choice väljer att behålla eller raka av pubishåret

Postat av: Affe

Sälen, hur får du ditt hår att vara så där snyggt? Gele? Mousé? (Hur stavas det?).

Sälen: Tvätta aldrig håret med schampo, and there you go. Gelé! Mousse är en korrekt stavning

Jonas, om 4 samurajer slåss mot 3 ninjor, vilka vinner då?


Jonas: Det beror såklart på. Har ninjorna nunchucks? Isåfall är det inget snack om att ninjorna vinner. Annars blir det nog jämnt men ninjorna avgör 3.47 in i sudden. Förövrigt är det vetenskapligt bevisat att Ninjor har större kukar än Samurajer.

Sälen kommenterar: Är det mätt i cm då eller Jonas?

Jonas kommentar: Mmm 3.47cm in i sudden... Mmm.

Postat av: Mattias

Varför gillar du veronica wagner, Sälen? och har du någon kontakt med henne?


Sälen: Hej mattias! Ja det är en fin tjej virre. Skulle jag skriva alla skäl skulle listan bli lååång. Enda kontakten sker mellan våra världsomspännande bloggar

Postat av: Din mamma är en flamma

Vilken i Turtles är häftigast?


Jonas: Michelangelo! Nunchucks är vapnet som gäller 2009, bara så ni vet!
Sälen: Teenage mutant nånting turtles, teenage mutant nånting turtles. Du dudu, shaktar donetsk!
Eller dredder eller vad han heter.

Jonas kommentar: Man hånar inte Turtles, Sälen!

Postat av: Sälen

Jonas:
1. Anser du dig själv vara bra på poker?
2. Vad betyder din tatuering?
3. Röker du pipa när du har på dig sherlock holmes-jackan?
4. Tycker du att Wagner och Sälen är ett sött par?


Jonas:  1. Jag är sämre än dem flesta men bättre än Nygge. 2. Att min farmor tycker att jag är ful. 3. Jag löser mysterier, det är du som röker. 4. Det är inte direkt sött med stalkers, men säger Sälen sött så är det nog så.

Postat av: nygge

Varför anser ni att jag ska bli ihop med någon bloggare vid namn Mört?? Är detta rykte sant för de första??


Jonas: Och för det andra? Du är den största tomten jag känner. Tomteverkstan beundrar denne Mört på avstånd, dock utan perversa intentioner (?).
Sälen: Heeeeelt utan perversa intentioner. eller?

Postat av: Camme

Jonas och sälen,
1. vilket skulle ni välja: att aldrig mera kunna ligga ner (inte ens när man ska sova). Eller att alltid vara tvungen att gå baklänges(med hälarna först)? Motivera!
2. Brukar sälen eller Jonas smygläsa blondinbellas blogg?
3. Ärligt talat, frågestunden här på bloggen var ju en riktigt smart idé. måste vart någon som kan en hel del om smarthet som kom på det?


Jonas: 1. Alltid gå baklänges, sova ståendes är ingen hit. 2. Det händer, hon är för smart för att undvika. Bra värderingar också. Riktigt clever tjej. 3. Vet inte vem som kom på den. Måste ha varit en barnarpsbo.
Sälen: 1. Jag, i egenskap av säl, väljer att ligga ner. Mao gå baklänges hela tiden. Det är också bättre på så sätt att man aldrig behöver vända sig om
2. Inte Sälen, nope. 2 gånger max. Det är inte brukar
3. Även en blind höna hittar ibland ett korn.

Postat av Jonas mamma:

Varför funkar inte min brända mamma mia skiva??


Jonas: Hej mamma! Den fungerar! Jag vägrar att bränna en ny, vill inte ha sådana filmer på min dator längre än nödvändigt!
Sälen: Tomtefamilj..

Postat av: gert

hur många ben har en tusenfoting?


Wikipedia: Mångfotingar (Myriapoda) är marklevande leddjur med långsträckt kropp och från 8 upp till 375 par ben. Dock kan mycket unga exemplar ha färre ben. De hittas främst under stenar och bråte på marken. Det finns omkring 15 000 arter av mångfotingar, varav cirka 11 000 är dubbelfotingar. I Sverige har 94 arter påträffats.

Postat av: Jönsson

Hur många jobbar på Telenors chattkundtjänst? Väntat i 30 minuter nu... Hur kan 118 100 svara på alla frågor? Hur många sidor finns det på internet? Hur många soltimmar hade Guldsmedshyttan 14e juli 1997?


Wikipedia: Du ska inte vara arg Jönsson, Telenors kundservice har utsetts till bäst i test av tidningen Mobil. Telenor får priset för god tillgänglighet på information dygnet runt via webb, chatt och telefon, samt för hög teknisk kompetens och trevligt bemötande.

Postat av: Hjalmar

Är Nygge verkligen kär i Ekwalls flickvän?


Jonas: Inte en aning, är inte Nygge kär i det mesta?
Sälen: Stenkåt kille
 
Postat av Sälen:

Hjälper det att hålla i luvan när man är all in Jonas?

Jonas:
Hej Sälen! Fy fan! varför ska alltid Svenska Spel ha ofrivilligt analsex med mig?


Tack till alla läsare som bidrog med frågor, detta var inlägg nummer 300 på tomteverkstan. Sick men sant. Vi hoppas att ni nu har lyckats klura ut hur kommentar-funktionen fungerar så det blir lite mer liv på bloggen.

// Jonas & Sälen


Kommentarer
Postat av: Jönsson

Jag är lite missnöjd...fick ju inte svar om antal soltimmar i Guldsmedshyttan...Inte heller hur många sidor det finns på internet.

2008-11-15 @ 14:23:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0