Möte i natten vid porten

Jompa lärde mig på tal om inget alls vad portkärlek är. Om det handlar ej inlägget

Jag väntade som vanligt utanför juneporten innan träningen. När jag stog ute och rökt... jag menar gjorde armhävningar, kom random fyllo fram till mig. Han såg ut som en klassisk människa som för länge sen slutade vara människa och blev ingenting alls, möjligen en belastning för världen. Vårt samtal utpspelades ungefär som följer. Kontentan är densamma iallafall. Obsvera att inget är påhitt, ingen förskönande eller förhumorat

Den nakna sanningen, inside a fyllos mind:

Fyllo: ööhuhuhuöö
Sälen: va?
Fyllo: öuhööh
såhär fortsätter första minuten av samtalet tills
Fyllo: Jag har suttit 12 år i fängelse
Sälen: Ojdå, var då nånstans
Fyllo: schka inte spotta på marken, tonåringar. Killen från bankeryd i mörkt hår. Nånstans i stockholm. Vad heter det?
Sälen: Ja du
Fyllo: Jag har suttit i fängelse
Sälen: Jaha vad satt du inne för då? spottade du på marken?
Fyllo: Neej nej. Jag jobbar som skogsarbetare.
Sälen: Jag är arbetslös
Fyllo: Tycker du att du är häftig?
Sälen: Kanske? Nej jag är inte häftig
Fyllo: Tycker du att du är cool?
Sälen har fram tills nu inte känt fientliga vibbar, nu flyger dem och far överallt
Sälen: Nej, tjänar du bra som skogsarbetare?
Fyllo: Nej, det är för såna alkolister duvet (nämnet nått företag)
Sälen: Jaha, väntar du på bussen eller nåt?
Fyllo: Nej jag är full
Sälen: Det är la fint?
Fyllo: Ne det är inte fint
Sälen: Kanske inte en tisdag kanske
Fyllo: Jag var som du innan, jag sket i allt. Stog på råslätt och rökte och var kriminell
Sälen: jaha
Fyllo: Ja och jag spelade i landslaget i fotboll
Sälen: jaha med någon jag känner till?
Fyllo: Jag lovar dig killen, du vill inte bli som jag. För fan tycker du att du är häftig? Fan jag har suttit i fängelse i 8 år
Sälen: I 8 år asså?
Fyllo: Ja, 6 år i stockholm

Ja sådär höll det på, till slut kom en av hans fyllekompisar och drog iväg honom. Han stog ca 10 cm från mitt ansikte och kramades, tog i handen och lutade sitt huvud mot mitt bröst kontinuerligt under ett 8 minuters samtal. Förakt och sorg med människan kände jag

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0