Mormor tycker att jag är tomtig

Idag har det tydligen varit fars dag. Jag har inte varit en bra son. Inga presenter till far. Ska man gratulera på fars dag? Kanske säga något i stil med "Tack, tack far för att du satte på mor för 23 år sedan, det var mycket omtänksamt av dig"?

Fars dag firades i alla fall med tårta. Jag kom sent till tillställningen pga fotbollsträning. Sälen kommer nog skriva ett inlägg om hur dålig jag är på fotboll. Det ser vi fram emot.

I vilket fall så kom jag hem och fick värma söndagsmiddagen i mikron. Jag satte mig som brukligt på köksbänken och dinglade med benen för att invänta mikron. Tiden tickade ner från 2.22. Alltid 2.22. Även om jag inte behöver värma mer än 10 sekunder så ställs mikron på 2.22. Mormor satt också i köket och under 2.22 utspelar sig följande samtal:

Mormor: Varför har du mössa på dig?
Jag: Jo mormor, du förstår, det är vinter.
Mormor: Men inte inomhus!
Jag: Så årstiderna är bara utomhus? Får inte dem komma in?
Mormor (som verkar vägra svara på min fråga): Du ser ut som en tomte!
Jag: Hmm
Mormor: Som en liten tomte...

Läser min mormor bloggen?

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0