Ikke ia må du brinne upp

Vill kort bara meddela att min bror idag entledigas från Ikea. Varslet var ju för någon månad sen. Skulle man se på hur bra och hårt alla arbetar skulle han inte fått gå, punkt och därmed basta.

Finns inte många jag ser upp till i världen men min bror är en av få. Han kan fan allt nästan. Han är av den gamla skolan där hederligt arbete och att ta i var saker som stog högre i kurs än det gör idag. Han valde nog fan den egenskapen först när han stod i valet och kvalet böjd över den genetiska genpoolen (genetiska poolen? genpoolen? hur skriver man egentligen? klaga inte!) och lämnade fan inget kvar till mig vad gäller arbetsmoral.

I dagens samhälle går man som regel efter när man kom in i företaget, sk turordning, om man ska få gå eller vara kvar när nedskärningar ska göras. Att premiera dem trofasta är ju en vacker tanke men man torskar ju lätt i effektivitet när man inte går efter kvalifikationer. Fast vad vet jag, jag leder inget stort företag än.


Bror, som ändå skulle vara pappaledig snart

// Sälen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0