Semesteräventyr

Idag åkte ett gäng småpojkar iväg till Bondstorp. I Bondstorp har Martin sin båt. Jag har känt Martin i många år och aldrig har han yppat ett ord om denna båt förens idag. Anyway, det skulle iaf fiskas och drickas lite öl.

Bilresan till Bondstorp började med ett stopp på Shell för en daglig ranson av blåbärsmuffins. Bilresan slutade på en enslig väg med tjock skog på båda sidor. Jag trodde att jag blivit utsatt för ett dåligt skämt, men pojkarna börja forcera den tjocka skogen i ca 2,3 km innan vi nådde "stranden". Där låg den vackra båten och vi kunde bege oss ut på öppet vatten. Eftersom jag anser att fiske är djurplågeri och djupt omoraliskt så satt jag mest och tittade på. Johan var mycket nära att få upp en fäsk efter bara några minuter men den smet. Bäck var näst på tur och lyckades få upp en ståtlig gren. Inte mycket roligt hände mer än att vi uppmärksammade att Kollo är mycket lik "Family Guy"-Chris. Bildbevis kommer.

Under slutet av turen fick Martin upp en gädda på minst 6 kg. Men den släpptes då han på lördag ska på en romantisk resa för två till Mallorca med Jompa. Jag har satsat 1 öl till oddset 27 ggr pengarna på att dem kommer knulla under veckan. Väl investerade pengar. 

Det var också under slutet av resan som äventyret började. Natten hade smygit sig på oss och vi skulle tillbaka till bilarna. Det var lättare sagt än gjort då vi irrade runt i de djupa skogarna i ungefär en timme. Kollo tog denna traumatiska upplevelse väldigt hårt och hade man befunnit sig i dem Bondstorpska skogarna under kvällen så hade man hört desperata "Marco"-rop i hopp om att få ett "Polo" svar och lokalisera oss andra.

Jag får passa på att tacka Martin för en trevlig kväll även om han under veckan hade mycket tur när han vann över mig i schack.

/ Jonas

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0