En sen kväll

Det som jag skriver nedan och som ni (våra ack så trogna läsare) läser i detta nu är sanning och inget annan än sanning. Jag låg i soffan och spanade på tv, eller egentligen musik inspelat på tv:n, när plötsligt jag hörde ett ljud i natten. Jag kastade lite ögon runtomkring mig, bildligt talat givetvis, men fann inte källan till ljudet.
Som ni förstår blev det lite läskigt och vi bor trots allt på randen till en stor, mörk skog vars tryckande närhet ständigt är närvarande.
Jag begav mig ut i natten med ingen annan beväpning än en tv-dosa och mitt sunda förnuft. Jag lämnade snabbt huset bakom mig och begav mig utåt i natten, nånstans hördes en uggla hoandes. Jag förstod att jag närmade mig ljudets källa då det sakta ökade i intensitet och jag började så sakteliga smyga mig från träd till sten för att inte bli överfallen av landande utomjordingar från någon annanstans än jorden. PLÖTSLIGT! kom jag fram till ett hus som det läs i källaren på. Mitt hjärta gick i 200 och svetten bröt fram på pannan och det började så sakteliga sticka i ögonen när den salta vätskan började påverkas av tyngdlagen (som f.ö. inte kristna tror på enligt Peter Griffin). Jag kikade in genom fönstret för att identifiera ljudet jag hade hört från mil bort.
Synen var horrible! Ångest och apati låg som krutrök över rummet där en Jonas i fosterställning låg och stirrade på sin dator. Det var datorfläkten jag hade hört från där jag låg i hemmets trygga vrå. Det såg ut som att datorn hade överarbetats med musiksortering, harpan-läggningar och allmänt abuse. Jag frågade Jonas hur det va fatt men fick bara en glasliknande blick till svar.
Jag läste på skärmen och läste följande :

från svenska spel
"Käre konsument, då du har överskridit din spelgräns för denna veckan spärrar vi med omedelbar verkan ditt pokerkonto till midnatt på söndagen den 3e Augusti. Syns på spelborden nästa vecka."

Okej det jag ville ha fram var att Jonas förlorat så mycket på pokern denna veckan så hans konto spärrades och nu kan man reta honom som fan om detta eftersom spelberoendet kickade in 10 minuter efter bannen. Mkt stor humor


Inget mer sånt här på ett tag nu Jonas. Enjoy pokerfriheten!

//Sälen som inte har mkt att göra en natt som den här

Kommentarer
Postat av: Jonas

Du får ta och fixa ditt trådlösa så jag slipper sitta ensam på en stol med för kort nätverkskabel!

2008-07-31 @ 11:47:43
URL: http://tomteverkstan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0